י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יונדאי וולוסטר: רכב הספורט הבא או קוריאני חסר סיכוי

אלה ברכב: היא מעוצבת בצורה מרשימה, מצוידת במערכת מולטימדיה כבסיס, ויש לה מושבים שלא רואים בכל רכב • הבעיה: מצועצעת מידי, והזפטות במהמורות הדרך • קרב ראש בראש מול המתחרה הישירה פולקסווגן שירוקו, שעובדת קשה כדי לזכות בבכורה • צביקה בדרכים עם יונדאי וולוסטר

צילום ארכיון: מגזין אוטו
צילום ארכיון: מגזין אוטו

זה אחד הרכבים הכי יפים בסביבה. יונדאי וולוסטר, הרכב שהדור הראשון שלו הגיח לאוויר העולם אך לפני שנתיים, עדיין מסובב ראשים וגורם למבטי אהדה. כן, גם בציבור החרדי.

יודעי דבר לוחשים כי לוסטר נולדה כדי להתחרות בפולקסווגן שירוקו, יהיו שיאמרו כי היא נועדה להתחרות גם במיני קופר אבל באמת שאין מה להשוות. המיני הוא משחק ילדים ליד הוולוסטר.

אז נכון, ביונדאי עובדים ועובדים קשה על הרכב שנועד להזניק אותם למגרש של הגדולים ולא משאירים אבן על אבן בדרכם לכבוש את הפסגה עם רכב הספורט המרשים שלהם, אבל השאלה נותרת: האם הוולסטור תצליח לגבור על המתחרה הישירה?

ממדי המתחרות זהים למדי. המראה של הוולוסטר יציאתי יותר ולא שגרתי. מבחינת המימדים היא מפסידה בקצת לגרמניה, כך שהיא פחות נוחה. היא קצרה יותר ב-3 ס"מ (425 ס”מ מול 422 ס”מ) וצרה ב-2 ס”מ פחות (181 ס”מ מול 179 ס”מ). הגובה זהה . אבל באמת שלא אלו נתוני הפתיחה.

בגדול, הוולסוטר מגיעה עם נדוניה גדולה בהרבה מהשירוקו. היא קלה ב-48 ק”ג, אבל העיקר: המנוע שלה מגיע עם נקודות זכות רבות - נפח מנוע גדול יותר 1,591 - סמ”ק לעומת 1,390 סמ”ק בגרמניה, כוחות סוס רבים יותר - 186 לעומת 160 וסל”ד נמוך יותר 5,500 - בהשוואה ל 5,800.

בכל מה שקשור לצד המכני, הגרמנייה מנצחת רק בהילוכים, כשהיא מחזיקה ב-7 מול 6 לקוריאנית, אבל מפסידה באביזרי נוחות שיש רק בוולסטור כמו מושבי עור חשמליים, מפתח חכם, ושליטה מההגה.

סוד הקסם של הוולוסטר
נחזור להתמקד בוולסטור: היא היחידה בעולם עם 4 דלתות: שתיים מקדימה, אחת לנוסעים מאחור (בצד ימין בלבד) ודלת תא המטען. מאחור ניצבים להם שני אגוזים עבי קוטר, שרק מעמיקים את התחושה לפיה מדובר במכונית יוצאת דופן.

בחרנו בה כי המלחמה שלה מול המותג של פולקסווגן נראה לכאורה חסר סיכוי, (בפרט בשוק האירופאי אגב). מה סוד הקסם שלה?

אז ככה: מבפנים, (במיוחד בדגם הטורבו שאותו כמעט לקחנו בטעות מחניון בית יונדאי בתל-אביב), המראה רק הופך מרשים יותר: הכיסאות ממוקמים נמוך-נמוך כיאה לרכב ספורט, וצדיהם תומכים במשענת הגב ובחלקם התחתון.

הקצה הימני והקצה השמאלי של שני המושבים הקדמיים, לכל אורכם, מכופפים כלפי פנים ו"תופסים" את היושבים בהם. מאחור יש שני מושבים נפרדים, שביניהם, על המושב, קבועה חתיכת פלסטיק המשמשת גם כמתקן כוסות.

היא, למעשה, מפריעה לנוסע שלישי להצטרף לחבורה בשורה השנייה. למרות זאת היא נוחה פחות יחסית לשירוקו וזה לא נתון שניתן להתעלם ממנו והחלון האחורי צר מאוד וכמעט לא מאפשר שדה ראיה.

יהיו שיאמרו שהגג הדי-פנורמי שמתחיל בתא המטען ונגמר בשיפוע חד כמעט במרכז גג הרכב –מוסיפים לאווירה הייחודית בתא הנוסעים ומחפים על הנוחות ועל החלון הפצפון. לי אישית נדמה לי כי זו הפעם הראשונה שחלון צר מאחור לא הפריע לי, כיוון ששיווה למכונית את ההרגשה השונה כל-כך.

ביונדאי - מותג הרכבים הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות, ומספר 4 בעולם כולו (מול מס' 3 שבו מחזיקה פולקסווגן, אגב) החליטו לפנק את הרוכשים של הוולסטור (כמו גם של i25 ו-i30) במערכת מולטימדיה בגרסת הבסיס, ללא תוספת תשלום. כחובב GPS התאכזבתי לגלות שאין שם אופציית ניווט, אבל המערכת בכללותה נחמדה, שימושית ומאפשרת שליטה על הבולטות', מערכת השמע ועוד באמצעות מסך המגע הצבעוני. כבוד. בתא המטען יש גם כבל USB.

הדשבורד, מה לעשות, פלסטיקאי ומוריד קצת מהיוקרה שאופפת בתחילה את המכונית, וגם העובדה שהיא נראית מורכבת מכמה חלקים מוריד מהיוקרה שלה והופך למצועצעת-משהו. בנקודה הזו אין ספק שהשריוקו מקבלת נקודות זכות על פני הוולסטר.

ואיך היא במדד המה יגידו?
בסך הכול הבעיה הגדולה של הוולסטר היא המתלים הקשים שלה. גם השירוקו לא חלקה כמו חמאה ומהמורות הדרך מורגשות בה באופן צורם, אבל בוולסטר, לעיתים זה בלתי נסבל.

הזפטות שניתן לקבל במהמורות מורידות את חווית הנהיגה. ממכונית בעיצוב כזה הייתי מצפה שתיתן תמורה טובה יותר בתחום התאוצה, פחות רעש בסל"ד גבוה והרגשה בטוחה יותר בעת העקיפה.

טוב, אולי זה רק אני שתליתי בה ציפיות גדולות יותר. מצד שני, סביר להניח שהמנוע הרגיש מעט חלש כיוון שהמכונית בה נסענו הגיעה לידנו "עם הנילונים", לאחר 800 ק"מ של נסיעה בלבד. במקרה כזה, המנוע עוד לא "נפתח" ולא נותן את כל-כולו.

בתחום הנוחות הוולוסטר סביר וקבועה בו מערכת בקרת מהירות, די הרשים במהירויות גבוהות – כאשר התקשה כנדרש. ככה עושים רכב ספורט.

הוולוסטר, בשורה התחתונה, משדרת בהצלחה את תחושת רכב ספורט האולטמטיבי, מבפנים ומבחוץ. התחושה הזו מורגשת היטב בחלל המכונית. סביר להניח שדגם הטורבו מרגיש אף יותר טוב.

בסופו של דבר, במחיר של הדגם הבסיסי בו נסענו, 127,000, הוא שווה כל שקל, בפרט שמדובר על 13,000 ₪ פחות מהמתחרה. לא תמצאו משהו טוב ממנו בסביבה במחיר הזה. ובתקופה בה נוסף לאיכות חשוב לכולם גם ה"מה יגידו" היא שיחקה אותה.


רכב יונדאי ביקורת פולקסווגן וולובסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד