י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"מצוקת הכיתות בבי"ש - בגלל העסקונה החרדית"

משרד החינוך חושף: תקציב ענק הועבר לבינוי כיתות בבית שמש, אך רק 30 אחוז ממנו נוצל • העירייה: "התקציב לא מספיק"

בית ספר המריבה בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן
בית ספר המריבה בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן

הבוקר (ה') מתקיים דיון בבית המשפט בירושלים אודות מתחם בית הספר 'אומנויות ושפות' בבית שמש.

תוך כך, משרד החינוך חושף כי העביר תקציבי בינוי גדולים למבני חינוך לציבור החרדי בבית שמש, אך העירייה הזניחה את תפקידה ולא עשתה שימוש בתקציב.

"מה שקורה בבית שמש, ומצוקת הכיתות שם, היא דוגמא לבטלנות ושרלטנות של העסקונה החרדית שאינה ממלאת את תפקידה, מועלת באימון הציבור אך מאשימה בכל עניין את הממשלה", אמר גורם בכיר במשרד החינוך.

לפי נתוני משרד החינוך, בין השנים 2014-2009 תיקצב מינהל הפיתוח במשרד החינוך את בנייתן של 161 כיתות לימוד חדשות בבית שמש, בשטח של כ-20 אלף מ"ר, בסכום של 97,4 מיליון שקל.

מרבית התקציב הענק הזה, יועד לציבור החרדי. בפועל, עד היום ניצלה העירייה רק 27,5 מיליון שקל, שהם כ-30% מהתקציב.

משרד החינוך תקצב בינוי עבור כיתות גן במהלך אותן שנים ב-21,4 מיליון שקל לבינוי 29 כיתות גן. בפועל, עד היום נוצלו רק 1,9 מיליון שקל.

"אנו הגורם המתקצב", מסביר הגורם במשרד החינוך, אך תהליך בניית הכיתות הוא באחריות הרשות. יש לבית שמש מגרשים, תוכניות ותקציב - אבל הם לא בונים בשל מחדלים פנימיים".

דובר עיריית בית שמש, הגיב כי "עיריית בית שמש הציבה את בניית מבני חינוך בקדמת סדר העדיפויות העירוני ורק בימים אלה אנו חונכים ארבעה מבנים חדשים לבתי ספר. לצערנו, איננו מקבלים ממשרד החינוך את מלוא שיתוף הפעולה הנדרש לפתרון מצוקת מבני החינוך בעיר וקיים חוסר של 400 כיתות לימוד בעיר".

"קיימת בעייה בשל הטופוגרפיה הקשה של בית שמש, שגורמת לעלויות גבוהות יותר של הבנייה, וקיים חוסר קבוע של 20% בתקצוב כל מבנה. שטחי הציבור מלאים בקראוונים שהוצבו כפתרון זמני ואנו זקוקים לעזרת משרד החינוך לצורך פינוי הקראוונים אשר בשלו אין מגרש ריק פנוי לבנייה".
חינוך משרד החינוך תקציב קראוון מריבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד