כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מתנגד לתמיכת ארה"ב באוקראינה

לא רק נגד ישראל: האג'נדה השנויה במחלוקת של מייסד בן אנד ג'ריס

בן כהן, מייסד חברת הגלידות המצליחה בן אנד ג'ריס שלפני כשנה וחצי הודיעה על הפסקת מכירות בשטחי יהודה ושומרון אך מאז התקפלה, מממן ותומך בתנועה המתנגדת לתמיכה הצבאית שמספקת ארה"ב לאוקראינה. דוברת הארגון אף מסרה כי הוא "התורם הגבוה" שלו

לא רק נגד ישראל: האג'נדה השנויה במחלוקת של מייסד בן אנד ג'ריס
ההפצצות באוקראינה צילום: מתוך הסרטון

דיווח בארה"ב: מייסדה היהודי של חברת הגלידות המצליחה בן אנד ג'ריס, בן כהן, מממן ארגון שמטרתו הדהוד ההתנגדות לתמיכה הצבאית שמספקת ארה"ב לאוקראינה. הארגון, EMN, רואה את כהן כנשיא שלו וכתומך מרכזי. לפי הידוע כהן תרם בעקיפין כמיליון דולר לארגון.

אחד מראשי הארגון צוטט אומר: "מעולם לא הזכרתי את זה קודם, אבל בן כהן, תזכרו אותו, מבן אנד ג'ריס - הוא המממן הגדול ביותר שלנו. הוא הסיבה שבגללה באנו. אנחנו מרגישים שהתקציב הצבאי שלנו גדול מדי במובנים מסוימים, והוא מאמין שאם רק נכוון את התקציב שלנו למה שאנחנו באמת צריכים, אז אנחנו נקדם תוכניות חברתיות עבור ארצות הברית".

ביולי 2021 הודיעו בבן אנד ג'ריס כי יפסיקו את מכירות הגלידה בהתנחלויות, בטענה שדבר זה נוגד לערכים ולמשימה החברתית של המותג. ההחלטה הזו ספגה ביקורת רבה, כולל מצד יוניליוור בעצמה ואף הובילה לכך שקרנות פנסיה שונות מכרו את אחזקתן ביוניליוור כמחאה. בעקבות הלחץ הציבורי החליטה בסוף של דבר בן אנד ג'ריס על ביטול ההחלטה.

בן & ג'ריס ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד