א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המלחמה מסתבכת

ארה"ב אותתה שהיא תתמודד מול רוסיה אם תנסה לפלוש לפולין

פוטין ספג מכה קשה מכיוון שהבסיס החדש של צבא ארה"ב בפולין עשוי לעצור את הטנקים שלו מלהתקדם. בכיר בחיל האוויר הבריטי לשעבר אמר: "ארה"ב לא לוקחת שום סיכונים מכיוון שרוסיה מביאה מלחמה לאירופה"

ארה"ב אותתה שהיא תתמודד מול רוסיה אם תנסה לפלוש לפולין
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

ארה"ב אותתה שהיא תתמודד מול רוסיה אם תנסה לפלוש לפולין, כך אמר טייס קרב לשעבר ל-Express.co.uk. בשבוע שעבר חשף גנרל פט ריידר כי ארה"ב תקים בסיס צבאי חדש בפולין כדי לחזק את נוכחותה במזרח אירופה. המהלך מחזק את המחויבות של אמריקה לסעיף 5 של נאט"ו, הקובע שמתקפה על כל אחד מחברי נאט"ו כאל התקפה על כולם, הדורשת תגובה משותפת.

למה פולין? "גיאופוליטיקה ללא ספק השפיעה על ההחלטה", אמר הטייס הבכיר בדימוס שון בל. "אם תסמן את אוקראינה כרוסיה ותקבע שבלארוס היא למעשה רוסיה כבר, הכל הרבה יותר קרוב לפולין ופולין תתחיל להרגיש פגיעה", הסביר.

למרות שהניסיון הנועז של רוסיה להפיל מל"ט אמריקאי מעל הים השחור בשבוע שעבר לא הסלים, ההחלטה להגביר את הנוכחות הצבאית שלה באירופה מדברת על דאגה ארוכת טווח. "רוב אירופה לא הוציאה את שני האחוזים שלה על הוצאות הביטחון של נאט"ו כי היא לא נלחמה בשום מלחמה שתאיים עליה", הסביר בל.

"החשבון הזה השתנה באופן דרמטי כאשר רוסיה עברה לתקוף את אוקראינה בשנה שעברה. עכשיו פתאום עם מלחמה על סף דלתה של אירופה, קרובה במיוחד לגרמניה, היא קריאת השכמה להוציא יותר  כסף על הגנה", אמר.

הוא המשיך: "בשנים האחרונות גברה התפיסה שנאט"ו הפכה לארגון גוסס יחסית שנעשה גדול יותר ויותר, יותר ויותר שאנן ופחות יעיל. עכשיו פתאום יש לזה מטרה מחודשת והמדינות התורמות מבינות עד כמה היא חשובה ואני חושב שההתעוררות נובעת מהמודעות באירופה, ובפרט במזרח אירופה, לאיום שרוסיה מציבה כעת".

הוא הוסיף: "אני חושב שהאמריקאים בהחלט הלכו נכון לגבי הוצאות הביטחון, כך שאם רוסיה אכן תתחיל להיכנס פולין, בעצם היא מתגלגלת גם לאמריקה".

 

 

ארה''ב נאט''ו מלחמת אוקראינה רוסיה פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד