ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בית הדין הבינלאומי בהאג

הצו נגד פוטין: מי הם המנהיגים שמרצים עונש מאסר

הרשעות של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הביאו מנהיגים רבים לכלא. הסבירות שפוטין ייעצר היא קלושה, אך בית הדין הבינלאומי כבר עצר מנהיגים בעבר והכניס אותם לכלא לשנים ארוכות

הצו נגד פוטין: מי הם המנהיגים שמרצים עונש מאסר
בית משפט, אילוסטרציה צילום: pexels

ולדימיר פוטין אינו הדיקטטור הראשון שהואשם בפשעי מלחמה על ידי בתי משפט בינלאומיים. בית הדין הפלילי הבין־לאומי הפועל בהאג הוא בית משפט בין לאומי היושב בעיר האג, הולנד, ופועל מתוקף אמנת רומא. 123 מדינות חברות בו, לא כולל ישראל ארה"ב וכמובן רוסיה. אך בית הדין כבר הכניס לכלא רשימה מכובדת של מנהיגים שביצעו פשעים נוראיים.

רשימת המנהיגים שנכנסו לכלא - מנהיגי משטר ודמויות מפתח שהופיעו בפני בית המשפט.

סלובודן מילושביץ' - נשיא סרביה לשעבר.

בית הדין הפלילי הבינלאומי ליוגוסלביה האשים את מילושביץ' ברצח עם, פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה בבוסניה, קרואטיה וקוסובו. הוא היה ראש המדינה הראשון שהואשם בפשעי מלחמה אך מת במעצר לפני שנשפט.

רטקו מלאדיץ' - מפקד צבא סרבי לשעבר.

מלאדיץ' המכונה "הקצב של בוסניה", נמצא אשם ברצח עם ונכלא לכל החיים על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי ב-2017. הוא הואשם בזוועות הקשות ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה במהלך הסכסוך בשנות ה-90 של המדינה. הוא התמודד עם 11 אישומים, כולל רצח עם ופשעים נגד האנושות. בית המשפט קבע כי הוא אשם ב-10 סעיפים הכוללים רצח עם, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, אך זיכה אותו מרצח עם.

צ'ארלס טיילור - נשיא ליבריה לשעבר.

טיילור הואשם בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות כתוצאה ממעורבותו במלחמת האזרחים בסיירה לאון בין השנים 1991 - 2002. ב-26 באפריל 2012, טיילור נמצא אשם בכל 11 הסעיפים באחריות לפשעי המלחמה ולפשעים נגד האנושות שבוצעו על ידי כוחות המורדים במהלך המלחמה. הוא נידון ל-50 שנות מאסר.

הרשעות של בית הדין הפלילי הבינלאומי.

תומס לובנגה דיילו - הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

לובנגה הורשע בשנת 2012 בגיוס ילדים מתחת לגיל 15 ושימוש בהם כדי להשתתף באופן פעיל בפעולות איבה באזור שברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. הוא נידון ל-14 שנות מאסר.

ז'רמן קטנגה - הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

קטנגה הורשע ב-2014 בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות על תפקידו בהתקפה על כפר בשנת 2003, יותר מ-200 בני אדם נהרגו. הוא נידון ל-12 שנות מאסר.

אחמד אל פאקי אל מהדי - מאלי.

אל מהדי הורשע ב-2016 בפשעי מלחמה על תפקידו בהרס של אתרי מורשת בטימבוקטו, מאלי, במהלך הסכסוך במדינה ב-2012 וב-2013. הוא נידון לשבע שנות מאסר.

בוסקו נטגאנדה - הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

נטגנדה הורשע בשנת 2019 בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בגין תפקידו כמפקד צבאי במזרח קונגו בין השנים 2002 ל-2003. הוא נידון ל-30 שנות מאסר.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד