כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לרגל חג הפסח

התובעת הכללית הזהירה את חברות הניקיון "לא לעשוק את החרדים"

בניו יורק הוזהרו חברות נקיון רכבים ושטיפת מכוניות שלא לעלות מחירים של שטיפת מכוניות ונקיון הרכב מבפנים. לקהילות החרדיות נאמר לעקוב אחר המחירים לשטיפת מכוניות לפני פסח ולדווח על עושק פוטנציאלי

התובעת הכללית הזהירה את חברות הניקיון "לא לעשוק את החרדים"
שטיפת רכב צילום: unsplash

התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, פרסמה התראה צרכנית הקוראת לתושבי ניו יורק החרדים "להיזהר משיטות תמחור פוטנציאליות מפלות בשטיפת מכוניות לפני חג הפסח". בשנים קודמות היו דיווחים על עסקים לשטיפת מכוניות בקהילות חרדיות ברובן בעיר ניו יורק שהעלו את המחירים בכ-50% ללקוחות המחפשים שירותי ניקיון סמוך לפסח.

התובעת הכללית קיבלה מידע כי חלק מהחברות פרסמו "מבצעים" לשטיפת רכב הקשורים לפסח, אך במקום זאת, גבו מחירים גבוהים יותר מהלקוחות. כדי להגן על תושבי ניו יורק מפני שיטות אלה, התובעת הכללית לטיטיה ג'יימס שלחה בעבר מכתבים לארגונים המייצגים בעלי שטיפת מכוניות בניו יורק כדי להזכיר לחבריהם שכל פעולה עסקית כזאת אינה חוקית.

"ניצול מצוות ומנהגים דתיים של מישהו הוא פוגעני, מפלה ובלתי מתקבל על הדעת", אמרה התובעת הכללית לטיטיה ג'יימס. "עבור מיליוני יהודים שומרי מצוות בניו יורק ומחוצה לה, פסח הוא חג חשוב, ויש לכבד את ההכנות שלהם, לא לעשות מניפולציות למטרות רווח. אני קוראת לכל ניו יורקר שמודאג מכך שהיה קורבן להתנהגות מפלה בגלל דתם, גזעו או מוצאו לפנות מיד למשרד שלי".

"בשנה שעברה, הבאנו את העניין הזה לידיעת התובעת הכללית, לטיטיה ג'יימס, והיא פרסמה במהירות אזהרה שעליה אנו אסירי תודה", אמר המחוקק, שמחה אייכנשטיין. "כשחג הפסח שוב מתקרב, התובעת הכללית פועלת באופן יזום והוציא אזהרה צרכנית נוספת. בואו נהיה ברורים. מפעלי שטיפת מכוניות שגובים יתר על המידה מלקוחותיהם היהודים על שירותים לפני חופשת הפסח, מפלים בעליל קהילה דתית אחת. זה לא מקובל ולא חוקי. מפעילי שטיפת מכוניות, עכשיו הוזהרתם. אל תעשו את זה".

שטיפת מכוניות שטיפת רכב פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד