כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר ביקורו באיחוד האמירויות

ארה"ב: "לא ננרמל את היחסים עם משטר אסד"

ארצות הברית הודיעה כי היא מתנגדת לנורמליזציה של היחסים עם אסד, לאחר שערך את ביקורו השני בתוך שנתיים באיחוד האמירויות הערביות, בעלת בריתה הקרובה של וושינגטון

ארה"ב: "לא ננרמל את היחסים עם משטר אסד"
נשיא סוריה בשאר אסד צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ארצות הברית הודיעה כי היא לא תנרמל את היחסים עם ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, לאחר שערך את ביקורו השני בתוך שנתיים באיחוד האמירויות הערביות, בעלת בריתה הקרובה של וושינגטון. "לא ננרמל את היחסים עם משטר אסד", אמר סגן דובר משרד החוץ האמריקאי, ודנט פאטל, והדגיש כי הממשל האמריקני אינו מעודד אף אחד לנרמל זאת בהיעדר התקדמות אמיתית לקראת פתרון מדיני.

"אנו קוראים לכל המעורבים בדמשק לחשוב בכנות ובזהירות כיצד מעורבותם יכולה לסייע במתן מענה לצרכים של הסורים באשר הם", הוסיף הדובר. ביום ראשון האחרון, נשיא איחוד האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד אל-נהיאן , אירח את אסד, ושוחח איתו על חזרתה של סוריה לחיק העולם הערבי, לאחר שהיא נזרקה מהליגה הערבית בשל מלחמת האזרחים.

יותר ויותר מדינות מבקשות לתקן את היחסים עם אסד, בטענה שהוא למעשה ניצח במלחמה האכזרית שפרצה בסוריה ב-2011. על פי החוק האמריקאי, ארה"ב מונעת כל סיוע לשיקום סוריה תחת שלטונו של אסד לפני שהוא יקח אחריות על הטבח שביצע בבני עמו.

אסד, בתמיכתה של רוסיה, הצליח להחזיר לעצמו את השליטה ברוב אזורי סוריה לאחר הסכסוך שהביא למותם של חצי מיליון בני אדם, עקירת מחצית מאוכלוסיית המדינה, ועליית דאעש. בנוסף למדינות ערב, טורקיה השכנה, התומכת בפלגים הנלחמים בכוחות הממשל הסורי, נקטה סוף סוף צעדים לקראת תיקון היחסים.

 

 

 

סוריה איחוד האמירויות בשאר אל אסד ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד