ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ומהי דעתו על השתתפות במחאות

בר סימן טוב מרגיע: "לא יהיה חיפוש בתיקים"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב מתייחס לראשונה לחוק שמגביל הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח ואומר: "ניתן למנהלי בתי החולים שיקול דעת, והם יפעלו לפיו" | על מעורבות צוותים רפואיים במחאה: "צריך לוודא שזה לא חודר למרחב הטיפולי - זה קודש קודשים"

בר סימן טוב מרגיע: "לא יהיה חיפוש בתיקים"
כניסה לביה"ח העמק צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס לראשונה לחוק החמץ, שאוסר הכנסת חמץ לשטח בתי החולים במהלך חג הפסח.

בראין לכאן רשת ב' הדגיש בר סימן טוב כי "לא יהיה חיפוש בתיקים של מבקרים, אלא הסברה בלבד" ואמר כי "לא יינתנו הנחיות רוחביות למנהלי בתי החולים, אלא יינתן להם שיקול דעת להחליט והם יפעלו לפיו".

כמו כן, התייחס מנכ"ל משרד הבריאות בראיון גם למעורבותם של רופאים ואנשי צוות רפואי במחאה נגד הרפורמה המשפטית, ואמר: "צריך לאפשר לצוותים הרפואיים, כמו לכל אזרח, להביע את מחאתם. בשיחות שלי עם מנהלים, הקו ששמים בשטח בתבונה הוא לראות שהדבר הזה לא חודר למרחב הטיפולי בין מטפל למטופל - זה קודש הקודשים שחייב להישמר".

משה בר סימן טוב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

נושא החמץ עלה לאחרונה לכותרות עם חוק החמץ שיזם חבר הכנסת משה גפני לפיו מנהלי בתי החולים יהיו בעלי סמכות להחליט אם ניתן יהיה להכניס מזון חמץ לבתי החולים בפסח. החוק עבר קריאה ראשונה, והיום, אישרה ועדת הבריאות בראשות חבר הכנסת אוריאל בוסו לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק כשכוונת הממשלה להעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית עוד לפני חג הפסח.

הצעת חוק זכויות החולה (תיקון מס' 13) (הסדרים לעניין מזון בבית חולים בחג הפסח), קובעת כאמור כי מנהל בית חולים יהיה רשאי לקבוע הוראות בדבר איסור או הגבלה של הכנסת חמץ למבנה בית החולים, כולו או חלקו, הנדרשות לשם שמירת כשרות לפסח עבור המטופלים המאושפזים בו, וזאת לאחר ששקל חלופות אחרות ובהתחשב בזכויות המטופלים ובצרכיהם, ובכלל זה צורכיהם הרפואיים, ורשאי הוא להתחשב לעניין זה בין היתר בצורכי המלווים והעובדים. עוד מוצע לקבוע כי הוראות שנקבעו בעניין זה יפורסמו באתר האינטרנט של בית החולים ואם אין אתר– באתר האינטרנט של משרד הבריאות וכן כי בבית החולים יוצב שילוט בעניין.

נוסף על כך, מוצע לאפשר למנהל בית חולים להסמיך עובד של בית החולים ליידע את הבאים בשערי בית החולים בדבר ההוראות. עוד נקבע כי אין בהוראות הסעיף כדי לגרוע מהוראות כל דין הנוגעות לכשרות מזון.

משה בר סימן טוב משרד הבריאות חוק החמץ הרפורמה המשפטית בתי חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד