כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תרופות סבתא

האם שתיית חלב עיזים יעילה לטיפול בפצעים בפה

בריאות הפה שלנו היא אולי החלק החשוב לכולנו, שכן באמצעותו אנחנו אוכלים, מדברים ונושמים. באילו מצבים מומלץ להגיע לבדיקה והאם שתיית חלב עיזים אכן מועילה לסילוק פצעים בפה

האם שתיית חלב עיזים יעילה לטיפול בפצעים בפה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

הפה שלנו מה היינו עושים בלעדיו? בריאות הפה היא חלק בלתי נפרד מהבריאות הכללית. מדוע הוא חשוב? כי באמצעות הפה שלנו אנחנו אוכלים, מדברים, שותים, נושמים - בקיצור, חיים.

באילו מצבים מומלץ להגיע לבדיקה? משרד הבריאות עושה סדר:

רירית הפה - הרגשתם פצע, בליטה, ממצא חשוד בריריות הפה? זה יכול להעיד על שלל מצבים, כגון: מחלות זיהומיות - הרפס ופטרת, נזקים שנגרמים בפה כתגובה לעישון, חשיפה לשמש (שפתיים) או כתגובה לתרופות, מחלות דלקתיות כרוניות, תגובות אלרגיות, נגעים ומצבים טרום ממאירים ונגעים ממאירים.

בלוטות הרוק - הרגשתם תחושת יובש, תחושת דביקות או תחושת צריבה בפה, נפיחות באזור בלוטות הרוק, ירידה או אובדן טעם? תחושות אלו יכולות להעיד על מחלה של בלוטות הרוק.

כאבים בחלל הפה, פנים ולסתות (ולא בשיניים) - אם אתם סובלים מכאב מתמשך בחלל הפה ושללתם קשר לשיניים, יש סיכוי כי מקור הכאב נובע משרירים, עצבים, כלי דם, ריריות, מפרקים, סינוסים ובלוטות רוק הנמצאים באזור הפה והפנים.

חשוב לדעת

באם גילית שהנך סובל מאחד מממצאים אלה, חשוב להיבדק אצל רופא שיניים אשר במקרה הצורך יפנה למומחה בתחום מתאים (כגון מומחה ברפואת הפה, כירורגיית הפה והלסתות ועוד). במקרים רבים שירות זה כלול בסל הבריאות של קופות החולים.

הימנעו מ'תרופות סבתא' נפוצות העלולות לגרום לנזק כמו: שימוש בחלב עיזים שאינו מפוסטר כטיפול בפצעים בפה, שעלול לגרום לתחלואת ברוצולוזיס עקב צריכת חלב מזוהם. טיפול בשן כואבת ע"י הצמדת אספירין או עראק או שום לשן כי זה עלול לגרום לכוויה כימית בריריות הבאות במגע עם החומר.

עיזים חלב פליטת פה ריח פה שטיפת פה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד