כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ניו יורק: מושל המדינה חתם על 'חוק שטארק'

החוק נועד לזרז את הליכי הזיהוי לגופות נעדרים • וגם: מדוע לא מתקדמת חקירת הרצח של שטארק ז"ל?

ניו יורק: מושל המדינה חתם על 'חוק שטארק'

מושל מדינת ניו יורק, חתם על החוק המכונה "חוק מנחם שטארק", ובכך הוא נכנס לתוקף.

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קומו, חתם אתמול (ד') על הצעת חוק "זירוז הליכי זיהוי לגופות נעדרים", חוק שהוצע בעקבות לקחי פרשיית הרצח הבלתי מפוענח, של ר' מנחם שטארק ז"ל.

החוק החדש אמור לזרז את ההליכים המשפטיים הכרוכים בזיהוי הפלילי, דבר שיקצר משמעותית את זיהוי הסופי של הנרצח.

החוק החדש דורש מהמחלקה המדינית למשפט פלילי של המדינה, להעביר מיידית את מימצאים שבידיה לידי רשויות החוק, המשטרה, מודיעין וכל המשרדים המטפלים בזיהוי פלילי, לא רק בניו יורק אלא בכל מקום בעולם.

החוק יחייב את המחלקה המשפטית לזיהוי פלילי להעמיד מיידית לרשויות הסוכנויות לאכיפת החוק השונים, את כל הממצאים שבידה.

"אני גאה לחתום היום על החוק הזה שיחזק את השותפות של המדינה עם ראשויות החוק המקומיות ובכך להקל מעל המשפחות השכולות שעד עכשו נאלצו בגלל הבירוקרטיה להמתין זמן רב, במצב של חוסר ודאות", אמר מושל מדינת ניו יורק מריו קומו.

החוק החדש הוא פרי יוזמתו של העסקן הסטאמרי משה דוד נידרמן מנהל ארגון, יו. ג'י. או, בוויליאמסבורג, אשר ליווה את תיק החטיפה של שטארק מהרגע הראשון וחווה ביחד עם המשפחה את הטראומה ואת הסבל המיותר שנוצר כתוצאה מבירוקרטיה מסובכת שקיימת בין המחלקה המדינית למשפט פלילי ובין רשויות החוק המקומיות, אשר כתוצאה ממנו חל איחור משמעותי מרגע החטיפה עד תחילת חקירת הרצח של המשטרה המקומית. הסנאטור דניאל סקאורדון שהתגייס למאמצים להביא לאישור החוק אמר: "החוק הזה לא יחזיר את הקורבנות לחיק משפחותיהם אבל הוא יקל משמעותית על פיענוח זריז יותר של מקרי הרצח ויקל על הסבל המתמשך של המשפחות שממתינות לתוצאות חקירת הרצח, אמר הסנטור והודה למושל קאומו על חתימת החוק.

החוק החדש שנחתם אתמול (ד') מעלה שוב על סדר היום את סוגיית אי פיענוח חטיפתו ורציחתו של ר' מנחם שטארק הי"ד.

עסקנים בוויליאמסבורג, לצד בני המשפחה מתוסכלים מהעובדה שהמשטרה אינה מצליחה לפענח ולעצור את הרוצחים זאת למרות שבבית הסוהר כבר עצור נהג הלימוזינה שחטפה את שטארק, שהודה, סיפר ושיחזר את כל מהלך החטיפה מהרגע שר' מנחם יצא ממשרדו בויליאמסבורג ועד לשריפת גופתו.

העצור הודה וסיפר כי לחטיפה ולרצח היו שני שותפים מלבדו וכי הוא היה רק נהג הלימוזינה שקיבל הוראות לאן לנסוע.

העסקנים טוענים כי למשטרה ולחוקרים יש את כל האמצעים הנדרשים כדי להוציא מהעצור את שמותיהם וזהותם של שותפיו לחטיפה, אך משום מה המשטרה אינה מצליחה להתקדם בפיענוח הרצח. העסקנים טוענים כי מלבד העצור יש בידי המשטרה אינפורמציה על בעל הלימוזינה שבה נחטף שטארק.

מקור המקורב למשפחה אומר ל'בחדרי חרדים': "יש כאן הרגשה של קונספירציה שיש מישהו שאינו מעוניין בפיענוח הרצח, זה לא הגיוני, שהמשטרה לא מצליחה להוציא מנהג הלימוזינה העצור, שהיה ברכב כל הזמן מרגע החטיפה עד שריפת הגופה, את שמותיהם של שותפיו.

"החוליה הנוספת היא הקשר בין בעל הלימוזינה לבין ר' מנחם שטארק, שהרי ידוע שבעל הלימוזינה היה בקשרי עסקים עם ר' מנחם שטארק. יש כאן קונספירציה, משהו מסריח כאן, עוד לפני פסח כבר הודיעה המשטרה שהיא בדרך לפיענוח הרצח, אבל משום מה הכול נעצר ללא הסברים", אומר אותו מקור.
חטיפה משה דוד נידרמן קונספירציה מנחם שטארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד