כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מחיר חטיפת הנערים הי"ד: 220,000 שקל

הותרו לפרסום פרטים נוספים מחקירת חטיפת שלושה הנערים, אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל הי"ד • לפי החקירה קיבלה החוליה שחטפה את הנערים 220,000 שקלים למימון הפיגוע • תכננה לחטוף רק ישראלי אחד ולא שלושה • 11 מחבלים היו מעורבים בחטיפה • מבצעי החטיפה טרם נלכדו

הקבר הטרי, צילום: קובי הר צבי
הקבר הטרי, צילום: קובי הר צבי

פרטים נוספים נחשפו מחקירת חוטף שלשות הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד.

פרטים נוספים נחשפו מחקירת חוסאם חסן קואסמה, אשר באדמות שבבעלותו, נתגלו גופותיהם של שלושת הנערים ואשר פיקד על החטיפה.

לפי הפרטים החדשים, קואסמה, השיג באמצעות אחיו מחמוד, השוהה ברצועה, סכום של 220,000 ש"ח, לצורך ביצוע הפיגוע. כך גם התכנון היה לחטוף רק אחד ולא שלושה.

בסכום זה נרכשו, טרם הפיגוע, ובסיוע של נוח אבו עישה, תושב חברון, כלי הרכב ששימשו לביצועו, שכזכור, את הרכב ששימש לחטיפה, שרפו המפגעים באזור דורא, ואת רכב המילוט נטשו בעיר חברון.

בנוסף, שימש כסף זה לרכישת אמל"ח: 2 רובים ושני אקדחים, שהועברו למרואן קואסמה, לפני הפיגוע. את האמל"ח רכש חוסאם מפעיל חמאס, עדנאן מחמד עזאת זרו, כבן 34, תושב חברון.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

לוחמי הימ"מ פושטים ולוכדים את קואסמה. צילום: חטיבת דובר המשטרה

עוד עלה בחקירה, כי לאחר רצח הנערים החטופים, הגיע מרואן קואסמה אל חוסאם, אמר לו: "החטיפה הסתבכה, חטפנו לשושה במקום אחד". ויחד נסעו למקום בו הונחו גופות הנערים. הם העבירו אותם לחלקת אדמה, אותה רכש חוסאם מספר חודשים קודם לכן, וקברו אותם שם. אחר כך סייע חוסאם למרואן קואסמה ולעאמר אבו עישה, שבעת העברת הגופות נשאר בעיר חברון, להסתתר.


מחקירתו של חוסאם קואסמה עלתה גם מעורבותם של נוספים מחברון, אשר נעצרו והודו במתן סיוע למבוקשים. ביניהם שני אחים: ערפאת אברהים מחמד קואסמה, כבן 50, תושב חברון, כל"ש חמאס בכיר. הודה כי הסכים לסייע בהסתרת המבוקשים, וכי לאחר ביצוע הפיגוע אכן הסתירם באדמות שבבעלותו.

אחמד אברהים מחמד קואסמה, כבן 64, תושב חברון. הודה כי לפני הפיגוע פנה אליו מרואן קואסמה, וביקש את סיועו בהסתרת מבוקשים לרש"פ, והוא הפנה את מרואן לאחיו ערפאת.

עם תום החקירה, הועברו תיקיהם של הנחקרים לפרקליטות הצבאית באיו"ש, לצורך גיבוש כתב אישום בעניינם.
חטיפה רצח חברון ישראל נערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד