א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הצעת חוק: להחרים רכבים הנוסעים בחופי הים בניגוד לחוק

עמותת אור ירוק: "על משרד התחבורה להוסיף את כניסת כלי רכב אל חופי הים, אל רשימת העבירות שבגינן ניתן להחרים כלי רכב"

הצעת חוק: להחרים רכבים הנוסעים בחופי הים בניגוד לחוק

לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים, אותה יזם ח"כ רונן הופמן ממפלגת "יש עתיד". על פי הצעת החוק החדשה, נהג שעבר על חוק איסור נהיגה בחופי ים, ניתן יהיה להחרים את רכבו לתקופה של עד 120 ימים.

בדברי ההסבר מציין חבר הכנסת, כי נושא הנהיגה ברכב בחוף הים הוא בעל חשיבות מרובה ולראייה, כי חוקק לו חוק נפרד. מטרת חוק זה, מסביר חבר הכנסת, היא כפולה: גם להגן על הסביבה וגם לשמור על חיי המתרחצים בים.

חבר הכנסת מוסיף, כי החוק כיום, מאפשר לבית המשפט להטיל קנס או לשלול את רישיונו של מי שנתפס נוסע ברכב בחופי הים בניגוד לחוק, עד 120 ימים. הוספת היכולת להחרים את רכביהם של העוברים על החוק, נדרשת על פי ח"כ הופמן משום שמהנתונים עולה כי במקרים רבים, למרות פסילת רישיון הנהיגה ממשיכים נהגים רבים לנהוג ולכן יש לקבוע עונשים חמורים יותר.

חוק איסור נהיגה ברכב בחוף הים, התשנ"ז–1997, אוסר על כניסת כלי רכב אל חוף הים עד 100 מטרים מקו המים. כל מי שמחליט כי הוא עובר על החוק צפוי לקנס כספי של בין 500-1000 שקלים.

עמותת "אור ירוק": "בשנים האחרונות התפתחה בישראל תופעה מסוכנת ובלתי חוקית הכוללת נסיעה פרועה ברכבי שטח אופנועים וטרקטורונים בחופי הרחצה. ציבור המתרחצים בים כולל תינוקות וילדים, אשר מתרוצצים בחול וקשה להבחין בהם, כמו גם במשתזפים ששוכבים. על משרד התחבורה להוסיף את כניסת כלי רכב אל חופי הים, אל רשימת העבירות שבגינן ניתן להחרים כלי רכב. במקביל, על המשטרה לסייע לרשות הטבע והגנים ולהגביר את האכיפה בחופי הים".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד