כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

השופט: "עיריית בית שמש נהגה בחוסר תום לב"

הסתיים הדיון בבית המשפט בירושלים אודות גורל מיתחם בית הספר בבית שמש • ההחלטה תתקבל הערב

ליד בית הספר. צילום: יעקב לדרמן
ליד בית הספר. צילום: יעקב לדרמן

בבית משפט השלום בירושלים התנהל היום (ה') דיון ראשון בעניין בית הספר לשפות ולתרבויות בבית שמש שאליו הוכנסו בנות 'בית יעקב' לבנות.

לטענת המדינה הכנסת בית הספר החרדי למתחם התקבלה בניגוד מוחלט לדין ולנהלים המסדירים הקצאת מבני ציבור ובניגוד לעמדת משרד החינוך. עוד טוענת המדינה כי התנהלותם של ראש העיר והעירייה נגועה בחוסר ניקיון כפיים וחוסר תום לב חמורים. לא זו בלבד שפעלו במהלך כוחני בניגוד לדין ולנהלים, אלא שעשו כן ברגע האחרון ממש, במטרה ליצור עובדות מוגמרות בשטח ולקנות אחיזה פיזית לבית הספר משכנות דעת במתחם בית הספר שפות ותרבויות לשנת הלימודים תשע"ה, בניגוד לעמדת משרד החינוך.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

צילום: יעקב לדרמן

עורך הדין אורי קידר מטעם העירייה טען כי במשך 5 שנים העירייה מקיימת דיונים עם משרד החינוך על הבעיה הזו ולא מדובר במחטף, כפי שטענו במשרד החינוך.

עוד הוסיף, כי העירייה היא בעלת הסמכות הקניינית על המבנה וזכתה לארח כעת במבנה את 100 תלמידות השכונה. "לא מדובר בנתינת חזקה לחינוך עצמאי, העירייה הודיעה למשרד החינוך שבוע מראש ולא באו באישון ליל כפי שמציג משרד החינוך. גם לשיטת משרד החינוך שמנסה להיתפס לפרטים טכניים קטנים של פרוצדורה, אז גם פתרון הצבת קרוונים שהציע משרד החינוך לא יוכל לעבור בפחות מכמה חודשים לפי אותו תהליך".

"יש פער בלתי נתפס בין החינוך החרדי בבית שמש לבין החינוך הכללי, אני שוב מזמין את השופט לסיור במקום לראות המצוקה"

"השופט סותר את דברי נציגת משרד החינוך ואומר יש כאן מגמה ואג'נדה של שני הצדדים, לא מדובר בסכסוך אמיתי ומקצועי".

ביום שלישי בית המשפט החליט להיענות לבקשה דחופה של המדינה בעניין בית הספר, וקבע כי עד ההכרעה לאחר הדיון, אסור לעמותת מרכז החינוך העצמאי לתלמוד תודה, אשר הפעילה את בית הספר החרדי, לבצע שימוש במבנה לא קבלת אישור בכתב ממשרד החינוך.

בינתיים, התלמידות החרדיות לומדות גם היום על המדרכה ליד בית הספר. ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, אמר לאחר הדיון בבית המשפט: "זה לא חומה ולא בטיח, רבותי ככה לא בונים חומה. מדובר פה במחיצה בלבד, המחיצה הזאתי נועדה מטעמי בטיחות שזה לא יזרוק על זה חפצים, בכל אופן לא מדובר פה באיזה תלמידים שגדלים יחד באותה שכונה".

השופט גד ארנברג, מבית משפט השלום בירושלים אמר כי השופט אמר כי עיריית בית שמש נהגה בחוסר ניקיון כפיים, כשפתחה מתחם נפרד לבנות חרדיות בבית הספר. ואמר כי הינו מקווה להחליט בעניין עד לשעות הערב.
בית שמש ראש העירייה משרד החינוך בית יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד