כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מחטף לילי"

סערה בוועדה: רוטמן החליט על הפעלת סעיף חריג, האופוזיציה נטשה

ועדת חוקה דנה במהלך הלילה בחלק מאלפי ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה בניסיון לעכב את ההצעה המבקשת לקבוע שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. בשלב מסוים החליט רוטמן על קיצור שלב הנימוקים להסתייגויות ובתגובה האופוזיציה נטשה. הבוקר ההצבעות על ההסתייגויות

סערה בוועדה: רוטמן החליט על הפעלת סעיף חריג, האופוזיציה נטשה
שמחה רוטמן בראשות ועדת החוקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ועדת חוקה דנה הלילה (רביעי) בהצעת חוק: יסוד השפיטה, המבקשת לקבוע שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. לפני הדיון, חברי האופוזיציה הגישו כ-5,400 הסתייגויות ויו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) שתכנן לסיים את ההצבעה על אישור נוסח החוק עד 11:00 בבוקר, הפעיל נוהל חריג שמטרתו לקצר את ההצבעה על ההסתייגויות - וקבע שהצבעה מרוכזת על ההסתייגויות תיערך ב-10:00 בבוקר.
בעקבות הפעלה הנוהל החריג, חברי האופוזיציה טענו למחטף לילי, נטשו את אולם הוועדה והדיון הופסק. במהלך הלילה התקיימו בוועדת החוקה הצבעות על אלפי הסתייגויות. במשך כמה שעות אישר יו"ר הוועדה רוטמן לקיים הנמקות לכל הסתייגות בנפרד, אך אחרי שש שעות של דיון, הודיע היו"ר על הפעלת הנוהל שמטרתו לקצר את זמן הדיון.
רוטמן אמר: "נתנו לכלל הסיעות אפשרות להתמקד בהסתייגויות יותר מהותיות. ניתן זמן רב, חלק מהסיעות בחרו לנצלו לדיון בהסתייגויות המהותיות וחלק לא. כרגע אנו עוברים לנוהל החריג של הנמקה מרוכזת והצבעות בסוף.
רוטמן הוסיף: "יש הסתייגויות שכולנו יודעים שהן מהותיות, ויש חלק שמטרתן לעשות פיליבסטר, וגם זה בסדר. אני מבקש מחברי הכנסת של האופוזיציה שיגידו לי על איזה הסתייגויות הם מעוניינים לבצע דיון מהותי. ההנמקה המרוכזת תסתיים בשעה 10:00 בבוקר".
החלטתו של רוטמן אושרה על ידי הייעוץ המשפטי של הכנסת, אך בעקבות המהומה שנוצרה בוועדה, קרא להגיע להידברות בעניין בין הצדדים. בתום הדיון בהסתייגויות ועדת החוקה תצביע על הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית במליאה.
חברי הכנסת מהאופוזיציה תקפו כאמור את החלטת רוטמן. ח"כ נעמה לזימי (העבודה) אמרה: "המטרה היא לבצע מחטף לילי וסתימת פיות בוועדת חוקה ערב ההפיכה המשטרית. הם רוצים שופטים שפוטים וכנסת שפוטה".
ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד טען: "יש פה סטייה ממה שסוכם הערב, אתם עושים מחטף באישון לילה, דורסים את הזכויות שלנו".
ועדת חוקה הרפורמה המשפטית נעמה לזימי שמחה רוטמן יוראי להב הרצאנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד