י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לפיד: השיח הפך לקרקס; גפני: אין כלכלן שתומך בך

סערת המע"מ אפס ממשיכה לטלטל את הכנסת: אחרי הדיונים הסוערים אתמול, התכנסו החכי"ם שוב כדי לריב • לפיד וגפני ראש בראש

גפני מול לפיד, פלאש90
גפני מול לפיד, פלאש90

שר האוצר יאיר לפיד השיב במליאת הכנסת להצעה לסדר שהגישה האופוזיציה בנושא חוק מע"מ אפס ותקף את החרדים שעושים לדבריו "קרקס" מהחוק. בתגובה ענה לו גפני כי אין ולו כלכלן אחד שיתמוך בחוק המעמ אפס, ואף שהוא עוזר ללא מעט חרדים - הוא רע למדינה.

השר לפיד: "הגיע הזמן שנגלה אחריות כלפי הדור הצעיר שלנו ונאפשר לזוגות צעירים במדינת ישראל לרכוש דירה. השיח בבסיס החוק בשבועות האחרונים הפך לקרקס ובמקום להתעסק בדברים המהותיים עוסקים בגימיקים. אנחנו שוכחים שלראשונה המדינה מוכנה לוותר על הכנסות ולהשקיע באזרחים. יש כאלה שבלי החוק הזה לעולם לא תהיה להם דירה. יושבים בבית הזה אנשים ומנסים לגזול מהדור שמחזיק את המדינה על כתפיו את הסיכוי היחיד שתהיה להם דירה".

ח"כ משה גפני הגיב לדברי לפיד ואמר: "כל יום עולה כלכלן אחר ואומר עד כמה החוק הזה רע. אני לא זוכר מקרה מוועדות הכנסת שלא מצאו אחד בכל המזרח התיכון שידבר בעד החוק. אותי ללמדו להקשיב גם לאחרים. זה לא יואמן כמה כסף המדינה הולכת להוציא על זה.

"מדינה מתוקנת שמסיימת מלחמה בעזה, וחייבת למלא את המחסנים, להשקיע במנהרות, לפצות את תושבי הדרום. עם 3 מיליארד שקל היה אפשר לפצות את תושבי הדרום ושר האוצר מעדיף להמשיך להשתעשע במע"מ אפס. אני לא זוכר מקרה כזה שבו מדינה מתוקנת יכולה לעשות דבר כזה".

"באו אלי הרבה חרדים ואומרו לי שאנחנו עושים להם נזק כי החוק הזה מיטיב איתם, אז תדעו שעם כל הכבוד לחרדים יש פה גם מדינה, ואי אפשר לעשות משהו שבסופו של תהליך יסב נזקים כבדים למשק".
גפני לפיד מעמ אפס מריבה וועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד