י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יחסים מתוחים

איחוד האמירויות שוקלת להפחית את הייצוג הדיפלומטי בישראל

אתר החדשות הסעודי "אילאף" טוען כי באבו דאבי שוקלים בכובד ראש להפחית את הייצוג הדיפלומטי בישראל על רקע ההתבטאויות האחרונות של השר סמוטריץ', ולהורות לשגריר בתל אביב, מוחמד אל-חאג'ה שלא להיפגש עם גורם ממשלתי ולא להשתתף בטקסים רשמיים בהם נוכחים שרים ישראלים

איחוד האמירויות שוקלת להפחית את הייצוג הדיפלומטי בישראל
ההרס בחווארה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

אתר החדשות הסעודי "אילאף מדווח: איחוד האמירויות שוקלת לצמצם משמעותית את ייצוגה הדיפלומטי בישראל. מקורות באמירויות מסרו לעיתון הסעודי כי המדינה הופתעה משתיקת ראש הממשלה נתניהו על פעולות והצהרות של "פוליטיקאים מהציונות הדתית שפוגעות ביציבות האזור, מציתות שנאה ומשרתות רק את הקיצונים". מדובר באמירותיו של השר סמוטריץ', לפיהן לא קיים עם פלסטיני ויש למחוק את חווארה.

יחד עם דיווח זה דווח אף מפי גורם ישראלי בכיר כי באבו דאבי נמנעים מלהזמין את נתניהו לביקור, זאת אחרי שביקורו הקודם נדחה בעקבות עליית בן גביר להר הבית. לפני מספר חודשים הבטיח נתניהו כי הביקור הראשון שיקיים אחר הבחירות יהיה באיחוד האמירויות.

עוד דיווח העיתון הסעודי כי עשויה להינתן הוראה לשגריר איחוד האמירויות בישראל שלא לפגוש אף פקיד ישראלי, חבר כנסת או שר כרגע, ולהימנע בהשתתפות באירועים רשמיים שבהם ינכחו שרים ופוליטיקאים ישראלים בממשלה.

עוד דווח כי ירדן ומצרים ומרוקו בוחנות צעדים דומים. בישראל הכחישו את הדברים

איחוד האמירויות סעודיה בצלאל סמוטריץ חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד