כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בסיור שנערך

"היה יכול להוביל לדלֵקה או לפיצוץ": זה מה שגילו אנשי הפיקוח

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 193,064 ₪ על חברת ס.ט.ס מדע, טכנולוגיות ושירותים בע"מ בנתיב הל"ה בגין אחסון לקוי של רעלים תוך סיכון הציבור והסביבה

"היה יכול להוביל לדלֵקה או לפיצוץ": זה מה שגילו אנשי הפיקוח
חומר רדיואקטיבי. אילוסטרציה צילום: Pixabay

בסיורי פיקוח שקיים מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה במחסן החברה בקיבוץ נתיב הל"ה שבמועצה אזורית מטה יהודה, עלו הפרות חוזרות של תנאי היתר הרעלים והוראות המשרד לחברה אשר נועדו לשמור על בריאות הציבור והסביבה ולמנוע אירועי חומרים מסוכנים.

מהסיורים עלה כי במחסן החומרים המסוכנים אוחסנו חומרים העלולים לייצר תגובה זה לצד זה, שלא כהוראות, באופן שעלול היה להוביל לדלֵקה, לפיצוץ או לשחרור של גזים רעילים. עוד עלה כי החברה אינה מנהלת פנקס רעלים כנדרש למעקב ולפיקוח אחר כמויות וסוגים של החומרים המסוכנים במחסן. נוסף על כך, אוחסנו החומרים על רצפה סדוקה באופן שעלול להוביל לזיהום קרקע ומי תהום.

המחסן בקיבוץ נתיב הל"ה/המשרד להגנת הסביבה

לנוכח ההפרות, דרש המשרד להגנת הסביבה מהחברה לפעול לאלתר לתיקון הליקויים ולעמידה בתנאי היתר הרעלים. מסיורים חוזרים שקיים מחוז ירושלים של המשרד לבחינת העמידה בדרישות עלה כי החברה לא פעלה לעמידה בדרישות והמשיכה בהפרת תנאי ההיתר מתוך סיכון הציבור והסביבה.

משום כך ולאחר הליך אכיפה שניהל מחוז ירושלים של המשרד, הטיל המשרד עיצום כספי על החברה בסך 193,064 ₪ בגין אחסון לקוי של רעלים שלא כהוראות החוק ותנאי היתר הרעלים.

בימים אלו מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה שני הליכי אכיפה נוספים נגד החברה בגין הפרות של היתרי הרעלים של החברה בתחום אחסון רעלים, תיעוד ואישורים ואי ניהול פנקס רעלים כנדרש בחוק במחסן זה ובמחסן אחר בהר-טוב.

יש לציין כי בשנת 2015 הטיל המשרד על החברה עיצום כספי בגין הפרות דומות במחסן בדרום הארץ.

מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה שוני גולדברגר מסר: "הוראות היתר הרעלים שהמשרד מציב למפעלי חומרים מסוכנים נועדו למנוע אירועי חומרים מסוכנים שעלולים לפגוע בציבור והסביבה. במקרה זה, אחסון וניהול לקוי של החומרים עלולים היו להוביל לאסון, ועל אף דרישות חוזרות ונשנות של המשרד הליקויים לא טופלו. נמשיך לפקח אחר מפעלים ולאכוף ככל שנדרש במטרה למנוע אירועי חומרים מסוכנים ולשמור על בריאות הציבור".

 

המשרד להגנת הסביבה חומרים מסוכנים סכנה דלקה פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד