כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נתונים חיוביים של רשות החדשנות על קידום נשים חרדיות בהייטק

"את הצמיחה המהירה ביותר הציגו השכירות החרדיות בהייטק"

מדו"ח רשות החדשנות עולה כי נרשמה עליה של כ-180% בין השנים 2014 ועד 2022 # מייסד ומנכ"ל קמא טק הרב משה פרידמן הנמצא בחזית המהלך האדיר לקידום נשים חרדיות בהייטק: "הנתונים שפורסמו ע"י רשות החדשנות מהווים בשורה של ממש לנשים מקרב הציבור החרדי. שילוב הכוחות בין הגופים הממשלתיים, הגופים הפרטיים וכן המגזר השלישי הובילו להצלחה הגדולה"  

"את הצמיחה המהירה ביותר הציגו השכירות החרדיות בהייטק"
קמא טק צילום: אלי מנדלבאום

בדו"ח מיוחד שפירסמה רשות החדשנות על השתלבות הנשים בהייטק הישראלי, כאשר הנשים החרדיות מהוות חלק מרכזי בנתוני הצמיחה החיוביים. בדו"ח נכתב כי "את הצמיחה המהירה ביותר הציגו השכירות החרדיות בהייטק - עליה של כ-180% מ-2014 ועד 2022. קצב מהיר כפי 3 מקבוצות הנשים האחרות. מספר השכירות החרדיות עלה מ-3,000 ל-8,500. החרדיות הצליחו להכפיל את חלקן היחסי בהייטק ובמשרות טק מחוץ לענף בתקופה זו".

אחד הגופים המרכזיים הפועל בשנים האחרונות לשילובן של הנשים החרדיות בענף היייטק תוך שמירה על הצביון הרוחני של בוגרות הסמינרים, הוא ארגון 'קמא טק' שייסד הרב משה פרידמן. בעצה אחת עם גדולי ישראל ומנהלי הסמינרים, הוקמו מסלולים שונים שסייעו לבוגרות הסמינרים להשתלב בצורה הטובה ביותר בכל החברות הגדולות שמברכות על הגעתן של נשים חרדיות לעבוד בחברות אלו.

מן הראוי לציין כי שיתוף הפעולה של קמא טק נעשה בראש ובראשונה עם הסמינרים של בית יעקב, עם הנהלות הסמינרים ובהתייעצות מתמדת עם גדולי ישראל. כמו כן את קמא טק מלווים גורמים רבים שעומדים מאחורי נתוני הצמיחה החיוביים, הגופים הממשלתיים יחד עם גופים פרטיים, כמו מה"ט, משרד העבודה, משרד הכלכלה, משרד המדע, משרד החינוך, משרד ראש הממשלה, הרשות לפיתוח כלכלי של הציבור החרדי, רשות החדשנות, משרד הנגב והגליל, המשרד לשוויון חברתי, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI, חברות כמו מטריקס, רייצ'יפ , איירוקס , תלפיות, נס , טלדור , טריבייס ועוד. מוסדות לימוד כדוגמת הסמינרים השונים של בית יעקב ועמותות נוספות.

מן הראוי לציין גם את שיתוף הפעולה שמקיים ארגון 'קמא טק' עם ענקיות ההייטק ששותפות לתוכניות השונות כמו סיסקו, גוגל, אינטל, ווסטרן דיגיטל, מיקרוסופט, קוואלקום, אמאזון, מטא, אפל, אינבידיה, טוגה נטוורקס, אפלייד מטריאלס, סיטיבנק, קרוסרייבר בנק, ועוד ועוד, שורה ארוכה של גורמים פילנתרופיים כמו קרן ענת ופרופ׳ אמנון שעשוע, בנק הפועלים ועוד רבים וטובים.

מייסד ומנכ"ל קמא טק הרב משה פרידמן אומר כי: "אין ספק שיש כאן סיעתא דשמיא אדירה. הוכחנו שהנשים החרדיות, יכולות להגיע להצלחות אדירות בקידמת תעשיית ההייטק. שיתוף הפעולה שלנו עם בכירי הענף ועם החברות הגדולות בתחום, הוכיח את עצמו, והנתונים שפורסמו ע"י רשות החדשנות מהווים בשורה של ממש לנשים מקרב הציבור החרדי, בוגרות הסמינרים, המבקשות להשתלב בענף ההייטק ולאפשר להן להשתכר במשכורת מכובדת שמאפשרת להן להחזיק בית של תורה, מבלי לוותר על אורח החיים שלהן. שילוב הכוחות בין הגופים הממשלתיים, הגופים הפרטיים והמגזר השלישי, וכן שורה של תורמים ותומכים , פילנתרופים מישראל ומהתפוצות הובילו להצלחה הגדולה. זהו הישג יוצא דופן של כלל הגופים העוסקים בנושא ועל כולנו לשמוח בכך. נמשיך בעז"ה להרחיב את התוכניות והמסלולים השונים של 'קמא טק' על מנת שעוד נשים תוכלנה להשתלב, תוך שמירה על אורח החיים הראוי לבת סמינר".

קמא טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד