ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עוברים למגננה

המלחמה של פוטין באוקראינה מגיעה לרוסיה

יותר משנה לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין החל את פלישתו, מלחמת רוסיה באוקראינה מתנהלת גם על אדמת רוסיה, ומוסקבה מתאמצת להגן על גבולותיה. המלחמה שפוטין ציפה לנצח במהירות, חודרת כעת מדי יום לחייהם של אזרחי רוסיה, עם דיווחים תכופים על שריפות, התקפות מל"טים והפגזות

המלחמה של פוטין באוקראינה מגיעה לרוסיה
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

שלושה מל"טים זמזמו בשמי הלילה ב-27 בפברואר מעל בלגורוד, עיר רוסית במרחק של כמה עשרות קילומטרים מהגבול האוקראיני. מל"ט אחד ניפץ חלון של דירה בקומה השישית, והבהיל זוג שצפה בטלוויזיה. השניים האחרים התרסקו ברחובות הסמוכים, פגעו במכוניות חונות והרעידו את עצבי התושבים.

עשרה ימים לאחר מכן, עובדים בתחנת שאיבת נפט בנובוז'יבקוב, עיירה קטנה באזור בריאנסק ברוסיה, מצאו פצצה קטנה שלטענת גורמים רשמיים ככל הנראה הוטלה ממל"ט. מאוחר יותר באותו יום, ברוסטוב-על-דון, בניין של שירות הביטחון הפדרלי, ה-FSB, התפוצץ בלהבות - האחרונה בשורה של שריפות מסתוריות ברחבי מערב רוסיה.

יותר משנה לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין פלש לאוקראינה, המלחמה מתנהלת גם על אדמת רוסיה, ומוסקבה מתאמצת להגן על גבולותיה. המלחמה שפוטין ציפה לנצח במהירות, חודרת כעת מדי יום לחייהם של אזרחי רוסיה, עם דיווחים תכופים על שריפות, התקפות והפגזות בתוך רוסיה עצמה, כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

פוטין קיווה להגן על אזרחיו - אפילו מהמילה "מלחמה", בכך שכינה אותה "מבצע צבאי מיוחד". כעת, הוא הורה להחמיר את אבטחת הגבול, לא בארבעת האזורים האוקראינים שלטענתו סיפח באופן בלתי חוקי - אלא לאורך הגבול הבינלאומי המוכר עם רוסיה עצמה. מערכות הגנה אוויריות נפרסו במוסקבה ובמקומות נוספים.

אוקראינה טוענת כי צבאה פועל רק בשטח שלה. אולם כמה תקיפות דרמטיות, כולל פיצוץ על גשר קרים באוקטובר האחרון, מקרה של שריפת בניין של השירות החשאי ה-FSB ברוסטוב, מעידים כי אוקראינה פועלת גם מעבר הגבול. יועצו של הנשיא וולודימיר זלנסקי צייץ בטוויטר: "אוקראינה לא מתערבת, אלא צופה בהנאה".

בחודשים הראשונים של הפלישה, רק אתרים קרובים מאוד לגבול רוסיה-אוקראינה היו מטרות לתקיפות של מל"טים אוקראינים, בעיקר מחסני תחמושת ומכלי דלק. עם הזמן, טווח התקיפות הללו הלך והתארך, והתקרב למוסקבה.

בסוף החודש שעבר, מל"ט צבאי ניסה לפגוע בתחנת גז, מרחק של 80 קילומטרים דרומית לקרמלין, כך לפי גורמים בכירים ברוסיה. בדצמבר האחרון ביצעו מל"טים אוקראינים תקיפה כפולה בבסיס האווירי סרטוב, שבו נמצאים המפציצים הגרעיניים האסטרטגיים של רוסיה. נראה כי שתי התקיפות המוצלחות בשדה התעופה בדצמבר הדאיגו מאוד את ההנהגה הרוסית. מאז, רוסיה פרסה הגנות אוויריות חדשות כדי להגן על מוסקבה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד