כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האוונגליסטים נלחצו

הנוצרים זעמו, נתניהו התערב וגפני הסיר את החוק

ברוח ההתנגדות לממשלה והשיח הבין לאומי נגד ישראל, ביקורת חריפה הוטחה בימים האחרונים בעולם נגד חוק שקידמו חברי הכנסת של דגל התורה, לפיו פעולות מיסיון בישראל יחשבו לעבירה פלילית, מה שפורש בעולם כחוק אנטי-נוצרי | נתניהו התערב והחוק הוסר

הנוצרים זעמו, נתניהו התערב וגפני הסיר את החוק
נתניהו וגפני במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בימים האחרונים דווח באופן נרחב בכלי התקשורת בעולם על הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ויעקב לפיה פעולות מיסיון בישראל יחשבו לעבירה פלילית. הצעת החוק עוררה סערה בין-לאומית וקמפיין של הקהילה הנוצרית ברחבי העולם יצא נגד היוזמה.

ל'בחדרי חרדים', נודע כי בעקבות הביקורת התערב ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא ודרש להסיר את הצעת החוק מסדר היום. בלשכת חבר הכנסת גפני הודיעו כי החוק (שהצעה דומה לו הוגשה בעבר ע"י טומי לפיד) שמעורר סערה לא יוקדם בשלב זה, "כך שהעיסוק בו כעת הוא לא רלוונטי", נמסר בהודעה.

בלשכת גפני הסבירו כי הצעת החוק אומרת כי לצד האיסור הקיים בחוק על מתן הטבות כפיתוי להמרת דת, ייאסר גם עצם השידול להמרת דת, כשזה נעשה בפניה ישירה לאדם. מוצע להבחין בין מצב שבו האדם אותו מנסים לשדל הוא בגיר, שאז העונש המקסימלי המוצע הוא שנת מאסר, לבין מצב שבו מנסים לשדל קטין, שאז העונש המקסימלי המוצע הוא שנתיים מאסר.

"כאמור", נמסר "הצעת החוק הונחה שוב על שולחן הכנסת באופן פרוצדוראלי בלבד עם כינוס הכנסת הנוכחית לפני יותר מארבעה חודשים ולא מתוכננת להתקדם בשלב זה, כך שהעיסוק בה כעת הוא לא רלוונטי".

לאחר הודעת גפני פרסם גם ראש הממשלה נתניהו ציוץ באנגלית ובעברית, בה הבהיר: "לא נקדם שום חוק נגד הקהילה הנוצרית".

גפני מסיון נוצרים ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד