ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אין סתירה בין הלכה ליושרה

השר מלכיאלי: "עובדים על ביטול הרפורמה שרמסה את ההלכה"

שר הדתות מיכאל מלכיאלי התייחס לנושאים הלכתיים בכנסת: "משרד הדתות דאג בקדנציה הקודמת שלא תהיה כשרות ואנחנו עובדים על החוק לבטל את הרפורמה הרעה שרמסה את ההלכה. אנחנו עובדים לשפר ולייעל את משגיחי הכשרות ואת שכרם שיהיה מעוגן, וכן את הבקרה על עבודתם"

השר מלכיאלי: "עובדים על ביטול הרפורמה שרמסה את ההלכה"
השר מיכאל מלכיאלי בלשכתו צילום: באדיבות המצלם

השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי הגיע הבוקר (רביעי) לוועדת הפנים והגנת הסביבה לסקור את פעילות משרדו. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר בירך את השר מלכיאלי על הגעתו לוועדה, ואמר כי מלכיאלי היה מחוקק ענייני, מקצועי וחרוץ ושהוא בטוח שגם בתפקידו החדש כשר לשירותי דת יהפוך את המשרד שעבר טלטלות רבות למשרד אפקטיבי שנותן כבוד לשירותי הדת בישראל.

"המשרד צריך להיות גורם מנחה בהרבה מאוד תחומים", אמר היו"ר אשר, "בחלק גדול מהרשויות המקומיות בהן מתבצעת התחדשות עירונית או הסכמי גג, שירותי הדת לא באים לידי ביטוי בשלב התכנון. עדיין עובדים לפי כללים ישנים, כגון בניית בית כנסת שמיועד לשרת מאות משפחות, זאת למרות שלתושבים רבים בית כנסת הוא אחד מהשירותים העירוניים הבסיסיים ביותר. המשרד צריך להיות שותף בתוכניות ולדאוג לכך ששירותי הדת ישופרו ויקבלו מעמד ראוי".

השר מלכיאלי הופיע בוועדה בהתאם לתקנון הכנסת המחייב את השרים להציג במהלך כל כנס את תוכניות משרדיהם ופעולותיהם במסגרת הפיקוח הפרלמנטרי על עבודת הממשלה. בדיון התייחס השר לפעולות הרבות המבוצעות במשרדו לטובת הציבור כגון שיפור מערך הקבורה ומערך הקבורה בחירום; פיתוח המקומות הקדושים; הקמת בתי עלמין אזוריים שיפתרו את מצוקת הקבורה בערים הגדולות; מתן מענה של 24 שעות למשפחות של נפטרים; שיפוץ מבני דת והקמת מבני דת חדשים; מינוי רבני ערים ורבנים בני העדה האתיופית; מינוי מועצות דתיות ועוד.

בעניין המועצות הדתיות אמר מלכיאלי כי מאז היכנסו לתפקיד מונו כ-15 מועצות דתיות. "אני לא לוקח את המועצות הדתיות ככלי ניגוח פוליטי. אם בעבר שרים היו מתערבים באופן אקטיבי בהרכבים של המועצות הדתיות, אצלי במשרד לא יהיה דבר כזה. אנחנו נותנים לרשות המקומית את הבכורה להביא הרכב ואני לא מתערב בהרכב אלא מהווה גוף מאשר". עוד אמר כי מצב המועצות הדתיות לא טוב מבחינה תקציבית ובגלל הקיצוץ הרוחבי בתקציב המשרדים, תקציב המועצה חזר למעשה אחורה. הוא ציין כי משרדו מצוי בדיונים מול משרד האוצר על מנת לצמצם את הקיצוץ.

בנושא הכשרות אמר מלכיאלי כי "משרד הדתות דאג בקדנציה הקודמת שלא תהיה כשרות ואנחנו עובדים על החוק לבטל את הרפורמה הרעה שרמסה את ההלכה. אנחנו עובדים לשפר ולייעל את משגיחי הכשרות ואת שכרם שיהיה מעוגן, וכן את הבקרה על עבודתם". יו"ר הוועדה אשר הוסיף כי מגיע לעם ישראל לקבל שירותי כשרות מקצועיים וכי אין סתירה בין הלכה ליושרה.

מיכאל מלכיאלי יעקב אשר שר הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד