י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"איום צבאי אמין"

בכירים בצבא ארה"ב לשעבר לוחצים לחמש את ישראל נגד איראן

עשרות גנרלים ואדמירלים אמריקאים פרסמו מכתב הקורא לממשל ביידן ללמוד לקח מהמלחמה באוקראינה ולחמש את ישראל נגד איראן לפני שיהיה מאוחר. במכתב לנשיא הם כותבים: "ארה"ב צריכה לספק לישראל מיד את הנשק המתקדם הדרוש לה כדי להרתיע ולמנוע איראן גרעינית"

בכירים בצבא ארה"ב לשעבר לוחצים לחמש את ישראל נגד איראן
תרגיל אלוני בזלת צילום: דובר צה"ל

44 גנרלים ואדמירלים אמריקאים לשעבר קראו במכתב לממשל ביידן ללמוד לקח מהמלחמה באוקראינה ולחמש את ישראל נגד איראן. המכתב אורגן על ידי המכון היהודי לביטחון לאומי של אמריקה. "ארה"ב צריכה ליישם לקחים מהסכסוך בן השנה באוקראינה", נכתב במכתב. "חיוני לחמש שותפים בעלי יכולת ורצון המתמודדים עם איומים אזוריים, והכי טוב לעשות זאת לפני שיתפרץ הסכסוך".

"כדי להתמודד עם האיום הדחוף הזה בעדיפות גבוהה, ארה"ב צריכה לספק לישראל מיד את הנשק המתקדם הדרוש לה כדי להרתיע ולמנוע איראן גרעינית" הם כתבו.

במכתב הבכירים לשעבר מתייחסים להסכם הגרעין: "כמנהיגי צבא אמריקאים בדימוס שהקדישו את חיינו להגנה על האומה שלנו, אנו מעדיפים פתרון דיפלומטי שימנע את האיום הנשקף מתוכנית הגרעין ההולכת וגוברת של איראן. אבל שום הסכם כזה לא קרוב, וגם לא ריאלי. ארצות הברית לא יכולה להמשיך לקדם הסכם בזמן שמשטר טהראן מתעלל באנשיו, ומספק לרוסיה נשק כדי לפגוע באזרחים באוקראינה. בינתיים, איראן העשירה לאחרונה אורניום ל-84%, הסף לנשק גרעיני, תוך צבירת מלאי שיכול להפוך למספיק חומר בקיע לפצצה גרעינית אחת תוך 12 ימים ולפחות ארבעה נוספים בעוד מספר שבועות".

עוד כתבו: "הדבר היחיד שיכול למנוע מאיראן לחצות את סף הגרעין הוא איום צבאי אמין. רק ישראל מציעה את זה, מכיוון שהיא לבדה מוכיחה את הרצון והיעילות נגד הפיתוח הגרעיני האיראני".

המכתב ממשיך: "ארה"ב התחייבה שוב ושוב, גם למנוע איראן גרעינית וגם כפי שהנשיא ביידן אישר לאחרונה, 'לשמור ולחזק את יכולתה של ישראל להרתיע את אויביה ולהגן על עצמה בפני כל איום' , אם להתחייבויות אלו יש משמעות כלשהי, ארה"ב חייבת לספק לישראל בדחיפות את כל היכולות הנדרשות לה כדי להגן על עצמה מפני האיום האמיתי היחיד על עצם קיומה והישרדותה: איראן גרעינית".

עוד ציינו: "באופן ספציפי, ארה"ב צריכה לזרז את האספקה ​​של מטוסי תדלוק ותחמושת מונחית מדויקת, הניסיון הצבאי שלנו לימד אותנו שהפגנת הנכונות והיכולת להשתמש בכוח מהווה את הסיכוי הטוב ביותר נגד הצורך לעשות זאת. אם אכן מתחיל סכסוך, עדיף להחזיק כבר את הנשק הדרוש כדי להשיג הצלחה, על ידי פעולה להגברת היכולות הצבאיות של ישראל, ארה"ב יכולה לעזור לישראל להגן על עצמה בעצמה, למנוע איראן גרעינית ולהתמודד עם אחד האתגרים האסטרטגיים הדחופים ביותר שעומדים בפני אמריקה כיום".

 

ארה''ב צבא ארה''ב איראן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד