כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חשש מפגיעה ביחסים

הסכמי אברהם בסכנה? המסר של הבכיר מהאמירויות לישראל

איש עסקים המשמש כיועצו של נשיא איחוד האמירויות ביקר בישראל והעביר מסר לפיו, "הכיוון שהממשלה צועדת עומד בניגוד מוחלט להסכמי אברהם". לדבריו, "המעשים של ממשלת ישראל מסכנים כל התקדמות"  

הסכמי אברהם בסכנה? המסר של הבכיר מהאמירויות לישראל
מוחמד בן זאיד צילום: סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות

איש העסקים האמירותי חלדון אל-מובארק, ביקר בימים האחרונים בישראל ונפגש עם בכירים ישראלים. אל-מובארק, הוא אמנם איש עסקים אבל הוא גם אחד מיועציו הבכירים של נשיא איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד והוא הביא עימו מסר מהנהגת האמירויות שכלל אזהרה חריפה לישראל. כך דווח בכאן חדשות.

אל-מובארק אמר: "הכיוון שהממשלה צועדת עומד בניגוד מוחלט להסכמי אברהם". לדבריו, "המעשים של ממשלת ישראל מסכנים כל התקדמות נוספת עם איחוד האמירויות ומדינות ערביות אחרות. חלק מהפוליטיקאים אף מעודדים אלימות - וזה פועל בניגוד לרוח ההסכמים וההתנהלות הנוכחית ומסכן את היציבות האזורית".

המסר גם כלל את האמירה כי "המשך ההסלמה מול הפלסטינים פוגע ביציבות האיזורית, ומשחק לידיי הקיצונים שמחפשים עימות".

הדברים הברורים של אל-מובארק מגיעים ברקע הדיווח באתר החדשות הסעודי אילאף ולפיו, איחוד האמירויות שוקלת לצמצם משמעותית את ייצוגה הדיפלומטי בישראל.

מקורות באמירויות מסרו לעיתון הסעודי כי המדינה הופתעה משתיקת ראש הממשלה נתניהו על פעולות והצהרות של "פוליטיקאים מהציונות הדתית שפוגעות ביציבות האזור, מציתות שנאה ומשרתות רק את הקיצונים". מדובר באמירותיו של השר סמוטריץ', לפיהן לא קיים עם פלסטיני ויש למחוק את חווארה.

עוד דיווח העיתון הסעודי כי עשויה להינתן הוראה לשגריר איחוד האמירויות בישראל שלא לפגוש אף פקיד ישראלי, חבר כנסת או שר כרגע, ולהימנע בהשתתפות באירועים רשמיים שבהם ינכחו שרים ופוליטיקאים ישראלים בממשלה.

איחוד האמירויות הסכמי אברהם מוחמד בן זאיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד