י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"להידבק רק בתורה"

ראש הישיבה בקריאה לבחורים לא להתקרב להפגנות השמאל

ראה"י הגרי"ג אדלשטיין בהוראה חד משמעית לכלל בחורי הישיבות שיוצאים מחר לחופשת בין הזמנים שלא להתקרב להפגנה שתתקיים מחר בבני ברק ולא להתעמת: "רחקו מהם ומהמונם ולא להיכנס עמהם בדברים בשום פנים ואופן, וח"ו מלצאת לרחובה של עיר ולהשתתף בשום הפגנה"

ראש הישיבה בקריאה לבחורים לא להתקרב להפגנות השמאל
ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין צילום: דוד כהן, פלאש 90

היום הראשון של בין הזמנים - חודש ניסן תשפ"ג וההפגנה הגדולה לצד הצעדה הצפויה מחר (חמישי) בתוך בני ברק מדירה שינה מעיניהם של אנשי חינוך, רבנים וראשי הישיבות.

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הורה לבני הישיבות הקדושות לבל ישתתפו בהפגנות ובשיח ברחוב המתלהם ולהתרחק מכל הדברים האלו ולהידבק רק בתורה ואין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם נשקלה קריאה של רבני בני ברק בעניין ואף הייתה תוכנית של העירייה להציג למפגינים את ארגוני החסד הפועלים למען כלל עם ישראל באשר הם, אולם למרבה האבסורד לא ניתן אישור מצד המשטרה לכך.

מדובר בהתבטאות ראשונה של ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין על הרפורמה המשפטית וההפגנות ובישיבות ינהגו בחומרה כלפי בחורים שיגיעו למקום.

ראש הישיבה אומר הערב: "באשר קמו באחרונה אנשים הרחוקים לדאבוננו מתורה ומקיום מצוותיה, בדברי מצה ומריבה על יושבי אוהל תלמידי הישיבות הק' שהן הם מקיימי עולם".

"רחקו מהם ומהמונם ולא להיכנס עמהם בדברים בשום פנים ואופן, וח"ו מלצאת לרחובה של עיר ולהשתתף בשום הפגנה".

‏"ואדרבה בימים אלו בהם יצאנו לחירות עולם ואין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה, יוסיפו חיזוק בעמלה של תורה ובשקידתה".

"יום השיתוק הלאומי" - השיא: צעדה לעבר בני ברק

מחר (חמישי) מתכוונים מתנגדי הרפורמה המשפטית לקיים את "יום השיתוק הלאומי", שיהיה יום החול הרביעי בו יתקיימו משעות הבוקר המוקדמות מחאות, צעדות, שיירות ושיבושים נרחבים ברחבי הארץ, הנעשים ידי עשרות אלפי ישראלים שמתנגדים לרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

במהלך יום השיתוק יתקיימו גם מספר אירועים תחת הכותרת "#2024" שמטרתם להמחיש לציבור כיצד תיראה ישראל שאחרי הרפורמה המשפטית בעוד כשנה בלבד, אם חבילת החוקים אכן יעברו.

על רקע האיום בשינוי פניה של ישראל תתקיים בשעה 19:00 צעדת מחאה שתצא מקניון איילון אל עבר העיר בני ברק. לפי פרסומי המארגנים שכוללים שורת ארגוני מחאה הצעדה מאושרת ומאובטחת על ידי משטרת ישראל. בנוסף הם מפרסמים על הסעות חינם מכמה מוקדים ברחבי הארץ לעבר מוקד הצעדה בבני ברק, הסעות שממומנות על ידי תורמים עלומי שם.

צעדה הגרי''ג אדלשטיין חופשת בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד