כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפרה של הסכם בן 4 שנים

מטוסים רוסיים חמושים טסו מעל בסיס אמריקאי בסוריה מידי יום

מטוסים רוסיים חמושים טסו מעל בסיס אמריקאי בסוריה כמעט כל יום בחודש מרץ, כך אומר מפקד בכיר בצבא ארה"ב. מטוסים רוסים הפרו את המרחב האווירי בערך 25 פעמים עד כה החודש

מטוסים רוסיים וסוריים באימון משותף
מטוסים רוסיים וסוריים באימון משותף צילום: צבא סוריה

מטוסים רוסיים חמושים טסו מעל בסיס של צבא ארה"ב באזור בסיס א-תנף בסוריה כמעט כל יום בחודש מרץ, תוך הפרה של הסכם בן 4 שנים בין ארה"ב לרוסיה ומסתכנים בהסלמה, כך לפי הגנרל האמריקאי האחראי על הפעולות האוויריות באזור.

לוטנט ג'נרל אלכס גרינקיץ', מפקד כוחות אוויר בפיקוד מרכז ארה"ב, אמר לרשת NBC כי ההפרה האחרונה התרחשה אתמול בערב, וכי מטוסים רוסים הפרו את המרחב האווירי בערך 25 פעמים עד כה החודש, בהשוואה לאפס פעמים בפברואר ו-14 פעמים בינואר.

"זו עלייה משמעותית", אמר, והסביר שבקצב הזה הם "בדרך להכפיל את הגיחות ממה שהיה בעבר". 

"הם טסים בקביעות ישירות מעל היחידות שלנו, ואני הגדרתי ישירות מעל הראש, טווח של כקילומטר מצד זה או אחר, יש לנו כוחות ממש שם על הקרקע" אמר גרינקיץ'. "אז זה מצב לא נוח".

גרינקיץ' אמר שהוא לא חושב שלרוסים יש תמריץ להשתמש בנשק נגד צבא ארה"ב בסוריה. "אבל זה רק מגביר את הסיכון לחישוב שגוי, ובהתחשב בדברים כמו התקרית בים השחור עם המל"ט, זה לא סוג ההתנהגות שהייתי מצפה מחיל אוויר מקצועי".

צבא ארה"ב השתמש בקו הטלפון האדום שהוצב במקום לתאום עם הרוסים כדי למחות על הפעולות, אך השיחה לא שינתה את ההתנהגות הרוסית. במקום זאת, אמר גרינקיץ', במהלך השיחות אמרו הרוסים לארה"ב שהם לא מזהים את כל המרחב האווירי כמרחב אווירי של ארה"ב או שהם מגיבים לפעילות הקואליציה באזור.

"אני לא מודאג מפעולות איבה גלויות, אני מודאג מטעות בחישוב או מפעולה לא מקצועית או לא בוגרת של מישהו, במהלך הקריירה שלי לא ראיתי סוג כזה של התעלמות מפרוטוקולים מוסכמים", אמר. "אז זה מאוד ייחודי מה שאנחנו רואים עכשיו".

 

 

 

סוריה מטוסי קרב ארה''ב ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד