כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נסיעה חשאית

יורש העצר ערך ביקור פתע אצל חיילים בריטים

הנסיך וויליאם ביקר לא רחוק מגבול אוקראינה כדי לפגוש חיילים המסייעים למאמץ המלחמתי של אוקראינה

יורש העצר ערך ביקור פתע אצל חיילים בריטים
הנסיך וויליאם סמוך לגבול אוקראינה צילום: ארמון בקינגאם

הנסיך וויליאם שיצא לביקור בן יומיים בפולין, נסע לבסיסים צבאיים בז'שוב שבדרום-מזרח המדינה ליד גבול אוקראינה, שם פועל חיל התותחנים המלכותי ויחידות בריטיות אחרות עם בעלות ברית מערביות כדי להכשיר את האוקראינים. הוא בירך אותם על "ההגנה על החירויות שלנו" ואמר לכוחות הבריטים: "כולם בבית תומכים בכם ביסודיות".

ביקורו מגיע על רקע איומי הסלמה מצידו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לאחר שבריטניה אמרה שתשלח תחמושת חודרת שריון המכילה אורניום מדולדל לאוקראינה, לשימוש בטנקים שבריטניה שולחת לקייב. מסיבות ביטחוניות, ביקורו היה עטוף בסודיות, כשרק מספר פקידים ומספר עיתונאים שהיו איתו היו מודעים לביקור.

הנסיך אמר: "למדינות שלנו יש קשרים חזקים. באמצעות שיתוף הפעולה שלנו בתמיכה באנשי אוקראינה ובחירותם, שהם גם החירויות שלנו ושלכם, הקשרים הללו מתחזקים עוד יותר. אני כאן כי אני רוצה להודות באופן אישי לחיילים הפולנים והבריטים העובדים בשיתוף פעולה הדוק, אני גם רוצה לחלוק כבוד לאנושיות מעוררת ההשראה של העם הפולני. פתחתם את ליבכם לא פחות מהבתים שלכם לפליטים אוקראינים".

עוד אמר: "זו הסיבה שביקרתי בז'שוב כדי לפגוש חיילים ולשמוע את סיפוריהם. נדהמתי מהתשוקה שלהם כמו גם מהנחישות המשותפת שלהם להגן על החירויות המשותפות שלנו. כשאני אפגוש את הנשיא, אציין את מערכת היחסים העמוקה המשותפת לשתי האומות שלנו ואדגיש את תמיכתי המתמשכת ותודתי לעם הפולני".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה הנסיך וויליאם פולין בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד