כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חשש מקטסטרופה

טנזניה מכריזה על התפרצות נגיף מרבורג הקטלני

המדינה האפריקנית טנזניה הכריזה על התפרצות נגיף מרבורג. המדינה דיווחה על חמישה מקרי מוות ושלושה מקרים נוספים של הנגיף דמוי אבולה בצפון מערב המדינה. כ-160 אנשים זוהו בסיכון להידבקות

טנזניה מכריזה על התפרצות נגיף מרבורג הקטלני
נגיף צילום: יח"צ

טנזניה הודיעה על התפרצות ראשונה של נגיף מרבורג הקטלני, לאחר שחמישה אנשים מתו מהנגיף, ושלושה נדבקים נוספים אושפזו בבית חולים באזור קגרה בצפון-מערב המדינה. חולים המציגים תסמינים של המחלה זוהו לראשונה בשבוע שעבר בשני כפרים בטנזניה.

באמצעות איתור מגע, כ-160 אנשים זוהו בסיכון להידבקות, כך על פי ארגון הבריאות העולמי. הממשלה פרסה צוותי חירום באזור והמדינות השכנות הגבירו את המעקב. עדיין לא דווח על מקרים מחוץ לקאגרה.

"המאמצים של רשויות הבריאות של טנזניה לוודא את הגורם למחלה הם אינדיקציה ברורה לנחישות להגיב ביעילות להתפרצות", אמר מתשידיסו מואטי, המנהל האזורי של ארגון הבריאות העולמי לאפריקה. "אנחנו עובדים עם הממשלה כדי להגדיל במהירות את אמצעי הבקרה כדי לעצור את התפשטות הנגיף ולסיים את ההתפרצות בהקדם האפשרי".

משרד הבריאות של טנזניה קרא לאזרחים לנקוט באמצעי זהירות כלליים ולמלא אחר הנחיות משרד הבריאות עד שהמצב יתבהר.

בחודש שעבר ארגון הבריאות העולמי דיווח כי גינאה המשוונית אישרה את ההתפרצות הראשונה אי פעם של נגיף מרבורג, ומסר שהנגיף הקשור לאבולה אחראי לפחות לתשעה מקרי מוות במדינה הזעירה במערב אפריקה. נגיף מרבורג קשור לנגיף האבולה והמקור שלהם מאוגנדה וקונגו, המקור המקורי של הנגיף לא ידוע, אך יש מדענים שטוענים כי מדובר בעטלף פירות מצוי.

בדומה לאבולה, נגיף מרבורג מקורו בעטלפים ומתפשט בין אנשים באמצעות מגע קרוב עם נוזלי הגוף של אנשים נגועים, או משטחים, כמו סדינים מזוהמים. ללא טיפול, מרבורג עלולה להיות קטלנית אצל עד 88% מהאנשים.

הנגיף הנדיר זוהה לראשונה ב-1967 לאחר שגרם להתפרצויות במעבדות במרבורג, גרמניה ובבלגרד, סרביה. שבעה אנשים מתו כשנחשפו לנגיף בעת עריכת מחקר על קופים. אין חיסונים או תרופות רשמיות לטיפול במרבורג, אך טיפול בהידרדרציה כדי להקל על הסימפטומים יכול לשפר את סיכויי ההישרדות.

בהתפרצות ב-2004 באנגולה, נגיף המרבורג הביא למותם של 90% מ-252 אנשים שנדבקו. בשנה שעברה דווח על שני מקרי מוות ממרבורג בגאנה.

 

 

טנזניה נגיף אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד