כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הוסגרו מישראל

שני אסירים התלוננו שהם לא מקבלים ארוחות כשרות

שני אסירים יהודים בנורבגיה התלוננו שהם לא מקבלים ארוחות כשרות. בקשות חוזרות ונשנות מצידם לא נענות. השניים ניזונים מקופסאות שימורים כמו טונה ביצים ודג סלמון. פעילי זכויות אדם מנסים לסייע לאסירים לאכול אוכל כשר

שני אסירים התלוננו שהם לא מקבלים ארוחות כשרות
הסגרת ישראלי ואיטלקי לנורווגיה צילום: דוברות המשטרה

שני אסירים יהודים בנורבגיה התלוננו שהם לא מקבלים ארוחות כשרות. התקשורת המקומית דיווחה, כי האסירים שהוסגרו מישראל לנורבגיה בשנת 2021, נאבקים גבר שנתיים על כך שכלא קונגסבינגר בנורווגיה יתאים לחוקי הכשרות.

לפי בקשה שהגישו בכלא, שני הגברים חיים על "שימורים של טונה, סלמון וביצים" ב-16 החודשים האחרונים. האסירים מקווים שיוכלו להשתחרר לאחר שירצו מחצית עונשם. עם זאת, לטענת הגברים, שירות הכלא הנורבגי דחו את בקשתם ואמרו כי "אנו מבינים שאתם במצב קשה מאוד בכך שאין לכם גישה לאוכל כשר".

עם זאת על פי דיווחים מקומיים, הם קיבלו ירקות ו"חומרי גלם" אחרים כדי שיוכלו להכין את הארוחות שלהם. שני הגברים מרצים שש שנות מאסר בגין הונאה. בשנת 2019, חברת נפט איטלקית בנורבגיה הונתה במעל 11 מיליון יורו בתיק שנחשב ל"הונאה של דירקטורים". בנוסף לתקופת המאסר, על הגברים לשלם יותר מ-10 מיליון יורו כקנס. הם נעצרו בישראל ב-2019 ולאחר מכן הועברו לנורבגיה ב-2021.

הסיפור משך את תשומת הלב של פעילי זכויות אדם, הם מנסים לסייע לאסירים לאכול אוכל כשר. מיכאל גריצמן מהקהילה היהודית האורתודוקסית באוסלו, אומר שהוא הציע פתרון בכך שהאסירים יקבלו ארוחה חמה כשרה. "כשהרשויות הנורבגיות ניהלו משא ומתן להסגרה מישראל, הם הבטיחו לדאוג לזכויות הדת של הגברים. זה בהחלט לא נעשה", אמר גריצמן.

לאחר פנייתם של אנשי הקהילה היהודית לארגון שמשקם ומסייע לאסירים, סוכם עם קייטרינג כשר באוסלו שהוא יעביר ארוחות לכלא על בסיס חודשי או שבועי. הארוחות ישולמו על ידי בני משפחתם של האסירים. עם זאת, משרד הכלא דחה אפשרות זו. הארגון הפועל עם בתי כלא שונים במדינה מדווח באתר האינטרנט שלו, כי לאסירים ניתנת האפשרות להשתתף ב"שירותים דתיים או אידיאולוגיים" ו"לחפש טיפול רוחני" בכל פעם שזה "אפשרי באופן מעשי". אך לגבי אוכל כשר לאסירים, עדיין לא נמצא פתרון.

כזכור כפי שדיווחנו באוגוסט 2021, במסגרת חקירה שניהלה המשטרה בשיתוף פעולה עם פרקליטות המדינה, הוסגרו שני חשודים, תושב ישראל ותושב איטליה, לאחר שביצעו עבירות עוקץ והונאה בינלאומית בהיקף של כ-15 מיליון יורו. השניים נהגו להתחזות למנכ"לים של חברות חוצות מדינות ולמשוך כספים לחשבונות אליהם דרשו להעביר אותם

בתום חקירה שניהלה באותם ימים המשטרה באמצעות יחידת ההונאה של מחוז תל אביב ופרקליטות המדינה ובתאום מול הרשויות בנורבגיה, תהליך הסגרתם של השניים הושלם, תושב ישראל ותושב איטליה בשנות ה-30 לחייהם הוסגרו לנורווגיה ומאז הם מרצים עונש מאסר.

 

נורבגיה אוכל כשר אסירים יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד