י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סקר מעודד בארה"ב

יהודים נתפסים בצורה חיובית ביותר בקרב קבוצות דתיות

יהודים נתפסים בצורה חיובית ביותר בקרב קבוצות דתיות בארה"ב, כך מגלה סקר חדש. תוצאות הסקר הפתיעו כמה מחברי הקהילה היהודית הבולטים לאור העלייה האחרונה בתקריות אנטישמיות בארה"ב. 10,588 מבוגרים בארה"ב השתתפו בסקר

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

הרבה יותר אמריקאים פרוטסטנטים וקתולים מביעים דעות חיוביות מאשר לא חיוביות על יהודים, כך לפי סקר שנערך לאחרונה על ידי Pew Research Center שמדד את הרגשות של מבוגרים בארה"ב כלפי מספר קבוצות דתיות. בקצה השני של הספקטרום, יותר אמריקאים מביעים עמדות שליליות מאשר חיוביות כלפי אתאיסטים, ומוסלמים. 10,588 מבוגרים בארה"ב השתתפו בסקר.

בסך הכל, 35% מהאמריקאים מביעים עמדות חיוביות מאוד או מעט חיוביות כלפי יהודים, בעוד ש-6% מביעים עמדות לא חיוביות. היחס הציבורי החיובי ליהודים אולי לא מספר את כל הסיפור, עם זאת: ב-2020 סקר בקרב אמריקאים יהודים מצא תפיסות של עלייה באנטישמיות בארצות הברית, וארגונים אחרים דיווחו על עלייה בתקריות אנטישמיות.

כשישה מתוך עשרה מבוגרים בארה"ב (59%) אומרים שהם מחזיקים בדעות "לא חיוביות" על מוסלמים או "לא יודעים מספיק להגיד לגבי מוסלמים", בעוד 17% מביעים דעות חיוביות מאוד או מעט חיוביות על מוסלמים. 22% מביעים דעות שליליות מאוד או במידה פחותה על מוסלמים.

האמריקאים מביעים גם עמדות חיוביות יותר מאשר לא חיוביות כלפי הפרוטסטנטים המרכזיים (30% חיוביים לעומת 10% לא חיוביים) וקתולים (34% חיוביים לעומת 18% לא חיוביים). יותר ממחצית מהאמריקאים אומרים שהם מרגישים ניטרליים לגבי, או שאינם יודעים מספיק כדי לדרג, פרוטסטנטים (59%), מוסלמים (59%), מורמונים (59%), יהודים (58%).

 

ארה''ב סקר אנטישמיות מוסלמים נוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד