י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב קלמן בר ניצח את הרב משה חיים לאו

הפסד לחרדים בנתניה:מועמד הציונות הדתית הרב קלמן בר, שזכה גם לתמיכתה של ראש העיר מרים פיירברג, ניצח על חודם של 2 קולות את הגרמ"ח לאו, בנו של הגרי"מ לאו ומרבני העיר • הרב בר זכה לבסוף ב-17 מקולות חברי הגוף הבר, לעומת 15 בלבד שקיבל הגרמ"ח לאו • בן דהן: "אחרי ירוחם ונתניה. עכשיו עינינו נשואות לרבנות ירושלים"

הרב קלמן בר מימין והרב משה חיים לאו משמאל
הרב קלמן בר מימין והרב משה חיים לאו משמאל

הבחירות לרבנות נתניה הגיעו לסיומם: הרב מאיר קלמן בר נבחר ברוב של 17 קולות לרבה הראשי של העיר נתניה והוא יכהן כרב העיר בעשרים שנה הקרובות.

בתום מערכת בחירות מעוררות התעניינות, זכה הרב קלמן בר ברבנות העיר לאחר שהתמודד מולו הרב משה חיים לאו, בנו של הגרי"מ ומרבני העיר, שזכה ב-15 קולות.

כל 32 החברים בגוף הבוחר בנתניה הגיעו להצביע, לאחר שאחד מחברי הגוף הבוחר אושפז ולמרות כך מימש לבסוף את זכות ההצבעה.

במערכת הבחירות צידדה ראש העיר הגב' מרים פיירברג-איכר במעומד הציונות הדתית הרב קלמן מאיר בר.

מדובר בהישג מרשים למפלגת הבית היהודי ולסגן השר לשירותי דת בן דהן, אשר מוביל את המהפכה בתחום שירותי הדת ובחירת הרבנים הדתיים לאומיים לתפקידי מפתח.

בחירתו של הרב בר מצטרפת לניצחונו של הרב בן דהן בבחירת מועמדו לתפקיד רב העיר ירוחם, הרב יצחק שלו.

לדברי סגן השר לשירותי דת, מדובר בהמשך ישיר למהפכה שהוא מוביל מאז כניסתו לתפקיד במשרד לשירותי דת. ״בחירתו של הרב בר היא המשך ישיר למהפכות שבאנו לעשות במשרד לשירותי דת והנגשתו לציבור הרחב, ביניהם פתיחת אזורי רישום נישואין, המהפכה בכשרות, איחוד מועצות דתיות ומינוי מאות רבני קהילות".

לדבריו, "עכשיו אנחנו עם העיניים נשואות לירושלים בתקווה להביא לבחירתו של מועמד הציונות הדתית בעיר הרב אריה שטרן״.

בחירתו של הרב בר מגיע לאחר שנים ארוכות בהם לא כיהן רב אשכנזי בעיר. כזכור, מאז עזב הרב הראשי לשעבר ישראל מאיר לאו את התפקיד לטובת תל אביב והרבנות הראשית לישראל לפני כ-26 שנה, מכהן בעיר רב ספרדי בלבד, הרב דוד שלוש.

הרב בר אצל האדמו"ר מצאנזצילום: הרב בר אצל האדמו"ר מצאנז
הרב בר אצל האדמו"ר מצאנז

מי אתה הרב קלמן בר?
הרב קלמן מאיר בר נולד בשנת תשי"ח בתל-אביב נצר למשפחת אדמו"רים חסידית, ונקרא על שם סבו בעל ה"מאור ושמש". בצעירותו למד בישיבה התיכונית בנתניה בראשותו של הגאון רבי שמחה הכהן קוק, המשמש כיום כרבה הראשי של רחובות.

בשנת תשל"ה החל את לימודיו בישיבת כרם ביבנה ושירת במסגרת ההסדר. בשנת תשמ"א, לאחר נישואיו, החל את לימודיו בכולל וסיימם בסמיכה לרבנות ולרבנות עיר מאת הרבנות הראשית לישראל.

בשנת תשמ"ו נתמנה לשמש כר"מ בישיבת כרם ביבנה, שם שימש בשליחות רבנית כראש ישיבת יבנה אנטוורפן וכן כרב קהילת המזרחי הרב עמיאל.

משנת תשנ"ו מעביר הרב בר שעור קבוע בקיבוץ חפץ חיים לחברי הקיבוץ, וכראש המדרשה לבנות בחפץ חיים, בנוסף לכך גם כרב מכללת תלפיות בת"א. הרב בר הוציא לאור ספר "מעשה רקם" על פרשיות השבוע ומועדי השנה ומוכר לציבור הרחב באמצעות שידוריו ברדיו.

חגיגות הניצחון: צילום: אלי דויטש






צילום: יוסי בן שושן - יהדות בשרון


























נתניה הרב לאו הרב קלמן בר בחירות רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד