ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
שיבושים וחסימות

"יום השיתוק הלאומי": הפגנות בעשרות מוקדים בכל רחבי הארץ

המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת והבוקר החל "יום השיתוק הלאומי" | מפגינים מחו מול בתיהם של דרעי וקיש | היום צפויות צעדות, מיצגים, הפגנות וחסימות כבישים בעשרות מוקדים נוספים ברחבי הארץ, כמו גם בעיר בני ברק שם מתוכננת צעדת מחאה המונית | צפו בתיעודים 

"יום השיתוק הלאומי": הפגנות בעשרות מוקדים בכל רחבי הארץ
המחאה בנמל אשדוד צילום: מחאת קפלן

"יום השיתוק הלאומי" החל הבוקר (חמישי) במסגרת המחאות נגד הרפורמה המשפטית. במהלך היום מתוכננים ברחבי הארץ מעל ל-150 מוקדי מחאה, חסימות כבישים, שיבושים בנמל התעופה בן גוריון וצעדה גדולה שצפיה לצאת מקניון איילון לעבר העיר בני ברק.

בין מוקדי המחאה המרכזיים - בית משפחת נתניהו בקיסריה, בית ראש הממשלה ברחוב עזה, משכן הכנסת, נתב"ג, ביתו של יו"ר הכנסת אוחנה בתל אביב, הבית של שר החינוך יואב קיש ברמת גן, בני ברק בדגש על ביתו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני, ביתו של השר לוין במודיעין, ביתו של חה"כ עמית הלוי בירושלים וביתו של השר ברקת בירושלים.

כך גם בתל אביב, מפגינים ממחאת ההייטקיסטים חסמו הבוקר את רחוב קפלן בתל אביב לכיוון כביש איילון. בנוסף, מפגינים חסמו את נתיבי איילון דרום במחלף ההלכה. מהמשטרה נמסר כי כ-30 מפגינים הצליחו להגיע לכביש וחסמו את תנועת כלי הרכב מתחת לגשר ההלכה. לאחר זמן קצר נפתח הכביש לתנועה.

בנוסף, אחת ממובילי המחאה, שקמה ברסלר, נעצרה בהפגנה של עובדי רפאל. מהמשטרה נמסר כי היא הובילה את המפגינים לחסום את כביש 4 לכיוון צפון. מטעם מארגני המחאה נמסר כי ברסלר שוחררה.

הבוקר הגיעו המפגינים גם אל מול ביתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, בירושלים: אנשי מחאת המילואימניקים נושאים שלט בו נכתב "חובה להתנגד לדיקטטורה". בעקבות המחאה, הגיעו קצינים בכירים ממשטרת ירושלים למקום ההפגנה. עשרות חרדים שנמצאים במקום רוקדים במעגל ושרים בתגובה למפגינים.

מוקדם יותר הבוקר הגיעו מפגינים אל ביתו של השר יואב קיש וערכו מיצג מחאה, שכולל טייס שננטש על דקל, ניצב מחוץ לביתו של השר שהיה בעבר טייס.

המשטרה עצרה ארבעה מהם, כולם לוחמי חיל האוויר במילואים. שלושה מהם שוחררו במקום והרביעי נלקח לתחנת המשטרה.

מיצג המחאה מול ביתו של השר יואב קיש

גם באשדוד, מפגינים יוצאי חיל הים חסמו את הכניסה הדרומית לנמל אשדוד, הבעירו צמיגים והתעמתו עם כוחות המשטרה.

לקראת ההפגנות בתל אביב, המשטרה הודיעה כי החל מ-09:00 ייחסמו הרחובות הבאים לתנועת כלי רכב: רחוב קפלן מאבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים, צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה תופנה לשיקועים), רמפות גשר השלום יסגרו לצפון ולדרום ולא תהיה אפשרות לרדת לאיילון. יגאל אלון - השלום למערב, יגאל אלון - תוצרת הארץ, השלום - תוצרת הארץ, השלום - עליית הנוער למזרח, יגאל אלון - השלום לדרום, יגאל אלון - יצחק שדה לצפון, יצחק שדה המסגר לצפון, מבן אביגדור תימנע יציאה למסגר ולא תתאפשר תמועה ברחובות מיגאל אלון: עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק, התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים.

 

 

יואב קיש מחאות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד