כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חולל מהפכה בשלום בית

מגדולי המחזירים בתשובה: הרב שמחה כהן זצ"ל

מגדולי המרצים ומחזירי התשובה היה הרב שמחה כהן צ"ל מראשי ישיבת 'נתיבות עולם' בבני ברק ומי שחולל מהפכה ביעוץ נישואין ושלום בית במגזר החרדי ולא רק הלך לעולמו בגיל 80. הלוויתו תתקיים הבוקר בבני ברק

מגדולי המחזירים בתשובה: הרב שמחה כהן זצ"ל
הרב שמחה כהן צילום: ארכיון בחדרי

ברוך דיין האמת: מבית החולים איכילוב בתל אביב הגיעה הבשורה המעציבה על הסתלקותו של המרצה ומגיד המישרים הגאון הרב שמחה כהן  זצ"ל מראשי ישיבת 'נתיבות עולם' בבני ברק ומגדולי מחזירי התשובה בדור האחרון שחיבר את הספר 'הבית היהודי' והוא בן 80 בפטירתו. 

נולד בכ"ד טבת לאביו הרב דב כהן ז"ל, שהיה הרב הראשון של חיל האוויר, ולאמו מרת זהבה ע"ה לבית רקובר, נכדתו של הרב שמחה מנדלבוים ז"ל. 

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו מרת לאה בתו של הגאון רבי שמואל נתן אברמוביץ זצ"ל רבה הראשון של 'רמת יצחק' ברמת גן ונכדתו של הגאון רבי אברהם יצחק טיקוצ'ינסקי זצ"ל, רבה של שכונת 'מקור חיים' בירושלים.

בשנות ה-70 היה פעיל בתנועת התשובה, והחל לפרסם מאמרי הגות בכתב העת "מחשבת" של "אל המקורות", בד בבד נסע הרב שמחה כהן להרצות ברחבי הארץ. בראשית שנות ה-80 יחד עם הגאונים רבי יוסף ברוק ורבי נחום דיאמנט היה שותף בהקמת ישיבת נתיבות עולם בבני ברק לחוזרים בתשובה. 

במקביל לתפקידו בישיבה, העביר הרב כהן סדנאות ייעוץ זוגי ואישי, והרצאות. והיה פעיל במסגרת ארגוני החזרה בתשובה "ערכים", "הידברות" ועוד. 

במשך עשרות שנים חולל מהפך של הדרכה ויעוץ נישואין בציבור החרדי, ובמשך כשלושים שנה הקים בישיבת 'נתיבות עולם' מכון הכשרה של מדריכי חתנים ששם למדו רוב ככל המדריכים לנישואין שבציבור החרדי שרבים מהם ראשי ישיבות ומגידי שיעור בישיבות.

זכה המנוח והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות חתנים וצאצאים הממשיכים את דרכו המיוחדת.

מסע הלוויה הבוקר בשעה 11:30 מישיבת 'נתיבות עולם' ברחוב השלושה פינת השומר בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב שמחה כהן נתיבות עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד