כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מטילים וטו על תרופות"?

הח"כ מיש עתיד התחייב לסייע לחוק של הח"כ מהליכוד

ח"כ רון כץ (יש עתיד) מתגייס לטובת החוק שיוריד מע"מ מתרופות אונקולוגיות של ח"כ אמסלם וקרא לקואליציה להעביר את החוק חרף ההתנגדות של שר האוצר. "אנשים לוקחים הלוואות וממשכנים את הבתים שלהם עבור התרופות"

הח"כ מיש עתיד התחייב לסייע לחוק של הח"כ מהליכוד
רון כץ צילום: ערוץ כנסת

ח,כ רון כץ מסיעת יש עתיד, התייצב אתמול לצד חברי הכנסת מהליכוד, דודי אמסלם ודוד ביטן.

כץ קרא לקואליציה לקדם בהקדם את החוק המעניק פטור ממע"מ בתרופות לחולים אונקולוגים. "מה שקורה פה זה רוע לב בדרגה הגבוהה ביותר. לא יכול להיות ששר האוצר יטיל וטו על חוק שיציל חיים. אנשים לוקחים הלוואות וממשכנים את הבתים שלהם עבור התרופות".

באוצר מתנגדים באופן גורף לפטורים ממע"מ. בדיון הסבירו נציגי האוצר שכלל לא בטוח שההוזלה תתגלגל לצרכנים. ח"כ רון כץ אמר בנאום במליאה: "תעלה את החוק, אני תומך בזה, זה יעבור".

יוזם החוק, ח"כ דודי אמסלם סיפר: "הגשתי את הצעת החוק לראשונה ב-2015, לאחר שאשתי נפטרה ורכשתי תרופות ב-40 אלף ₪ מידי חודש בעצמי. אמרו לי להגיע להסדר בלי הצעת חוק וזה מה שעשיתי, והתוצאה הייתה שאף אחד לא קיבל סיוע. אנחנו מדברים על אנשים שמנסים להאריך במספר חודשים את חייהם של אמא, אבא, אח, או ילד, לזה מדינת ישראל ברוב חוצפה מתנגדת".

אתמול ועדת הכספים אישרה לקריאה ראשונה את הצעת חוק המטילה שיעור מע"מ אפס על תרופות מרשם שאינן כלולות בסל הבריאות. ההצעה הורחבה מההצעה המקורית שאושרה בקריאה טרומית לפיה הפטור ממע"מ יחול רק על תרופות אונקולוגיות שאינן כלולות בסל הבריאות.

ההצעה המקורית אושרה בתמיכת ועדת השרים לחקיקה, אך הרחבתה לא אושרה על ידי משרד האוצר ולכן היא מוגדרת בשלב זה כהצעת חוק תקציבית, כלומר, אישורה ידרוש תמיכה של 50 חברי כנסת לפחות. זאת בהתאם לחקיקה שמגבילה הצעות חוק עם עלות תקציבית שהממשלה מתנגדת אליהן.

במהלך הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ששר האוצר ביקש שלא לאשר את ההצעה לקריאה ראשונה. עם זאת, גפני אמר שהוא סבור שיש להעביר את החוק בקריאה ראשונה, וכך אכן היה, ולהיכנס להידברות בין האוצר לחבר הכנסת אמסלם עד לקבלת הצעה מוסכמת.

רון כץ דודי אמסלם סרטן תרופות דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד