כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דורש הסכמות

הצעת הפשרה של מקורבו של אלקין

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ומקורבו של זאב אלקין, אביעד פרידמן, יזם יחד עם רותם סלע, המו"ל של סלע מאיר, שהוציא את ספרו האחרון של שמחה רוטמן ואת ספרו של נתניהו, מיזם פשרה חדש שדורש הסכמה בין אופוזיציה לקואליציה על מינוי כל שופט ודורש רוב 6:8 למינוי

הצעת הפשרה של מקורבו של אלקין
חסימת כביש נגד הרפורמה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

פשרה נוספת בעניין הוועדה למינוי שופטים צצה, ומציעה שלכל מינוי תידרש הסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה. מאחורי הצעה זו עומדים אביעד פרידמן, שהיה מנכ"ל משרד השיכון בממשלה הקודמת, ורותם סלע, המו"ל של הוצאת הספרים "סלע מאיר" שהוציאה את ספריהם של נתניהו ורוטמן, כך מפרסם נדב אייל בידיעות אחרונות.

לפי ההצעה, כדי למנות שופט עליון יהיה צורך ברוב של שישה חברים בוועדה. כלומר, איך שלא מביטים על זה, כדי למנות שופט עליון לפחות אחד מאנשי האופוזיציה או נציגם המקצועי יצטרך להסכים לכך. יהיה צורך תמיד להגיע לפשרה ביו הצדדים. עוד קובעת ההצעה גי נשיא בית המשפט ימונה באמצעות רוב של שישה ולתקופה מוגבלת.

בוועדה יישבו שלושה נציגי קואליציה ושלושה נציגי אופוזיציה. וגם שני משפטנים, שעליהם יסכימו הצדדים במשותף (לדוגמה: אקדמאים או שופטים בדימוס). אלה יחוו את דעתם המשפטית-מקצועית על המועמדים. אם הקואליציה והאופוזיציה לא יגיעו להסכמה על שני שמות המומחים יחד, כל אחד ימנה נציג אחד.

באתר בו הציגו את הצעת הפשרה כתבו פרידמן וסלע: "תפקידה של רפורמה בסדרי השלטון איננה להשיג ניצחון טקטי אלא שינוי טקטוני. כולנו, מצביעי ימין מרכז ושמאל רוצים בית משפט מעולה ומקצועי אליו נוכל לשאת עינינו בידיעה ששם משכן הצדק. כולנו רוצים שופטים שלא נושאים פנים ולא לוקחים שוחד וכולנו רוצים לחגוג יחד את יום עצמאותנו מתוך אמונה כי הסכמנו על דרך שתאפשר לנו לחיות פה ביחד ולשגשג ב-75 השנים הבאות".

הרפורמה המשפטית אופוזיציה קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד