ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
סערת הרפורמה

גלנט לנתניהו: "עצור את החקיקה עד למושב הקיץ"

גלנט פנה לנתניהו והציע לו לעצור את תהליך האישור בקריאה שנייה ושלישית של החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. נתניהו דחה את הצעתו בשלילה ובכוונתו לאפשר את הליך חקיקת החוק

גלנט לנתניהו: "עצור את החקיקה עד למושב הקיץ"
נתניהו במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו והציע לו לעצור את תהליך האישור בקריאה שנייה ושלישית של החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. כך דווח ב'ידיעות'. 

למרות הבקשה, נתניהו מתכוון לאפשר את הליך חקיקת החוק. גלנט הציג לנתניהו נתונים מדאיגים של השפעת החקיקה על הנכונות של קצינים וחיילים להתנדב לשירות מילואים. יצוין כי למרות שהסיכויים קטנים, ההצעה שלו לעצור את אישור החוק עדיין עומדת על סדר היום.

עם זאת, גלנט לא מתכוון להצביע נגד החוק או להימנע כאשר יעלה להצבעה סופית, בשבוע הבא. בשיחות שערך עם נתניהו ועם שרי ליכוד נוספים הוא הדגיש שהוא תומך בחוקי לוין-רוטמן.

גלנט הוסיף באותן שיחות כי הוא רואה בחומרה את העידוד שנותנים למחאה קצינים בכירים בדימוס, כולל רמטכ"לים ואלופים לשעבר. הוא משוכנע גם שבתנועת המחאה מגזימים מאוד בהשלכות של שינוי ההרכב על המשטר הדמוקרטי.

לצד זאת, בשל המצב הביטחוני הרגיש, סבור גלנט כי יש לדחות את אישור כל החוקים למושב הקיץ של הכנסת. במהלך הפגרה, לשיטתו, הקואליציה צריכה לנסות להגיע להסכמות, או עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות או עם האופוזיציה בכנסת, או עם נציגים מתנועת המחאה. 

לתפיסת שר הביטחון גם אם בסופו של דבר הקואליציה לא תצליח להגיע להסכמות, הממשלה תוכל לשכנע את הציבור שעשתה כל שביכולתה כדי לשכנע את המתנגדים. מנגד, חושש גלנט כי חקיקה חד-צדדית תגבה מחירים כבדים בצה"ל, ביחסים עם ארה"ב ובהרתעת גורמי אויב. 

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע דווח כי, בשבועיים האחרונים התנהלו מאחורי הקלעים שיחות קשות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון, יואב גלנט. במהלך אותן שיחות, גלנט שיקף לנתניהו את המצב האמיתי בצבא ובמערכת הביטחון על רקע מה שנראה היה אז כחוסר מוכנות להתפשר.

בעקבות אותן שיחות, נתניהו אמר בדיונים לשרים אחרים כי הוא מעריך בסבירות גבוהה שאם לא תהיה פשרה, גלנט כנראה יתפטר מהממשלה. 

בנימין נתניהו יואב גלנט הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד