י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השבוע של לייבל'ה: שמח בקול חי, לוהט בספרא

על מה התפלל ירח טוקר ואת מי צבט אחיו מנחם? • למה גפני נזף בחבר המועצה? • ומחלוקת 'המודיע' ו'יתד נאמן'

השבוע של לייבל'ה: שמח בקול חי, לוהט בספרא

לייבל'ה מלקק אצבעות: קול חי תמיד מדבר אלי
• השבוע ליקק לייבל'ה אצבעותיו בהנאה מרובה, לאחר שהפרשייה המרכזית בברנז'ה החרדית, התגלתה כחשיפה בלעדית שלו מלפני חודשיים. מדובר כמובן בפרישתו של השדרן הותיק ומנהל התוכניות של 'קול ברמה' אבי מימרן. לייבל'ה ליקק בשנית את אצבעותיו ביום הפרישה, כאשר חשף כי מימרן יחל לשדר אחרי החגים ב'קול חי', שם יגיש את המהדורה המרכזית במקום בצלאל קאהן [שהגיש את המהדורה במקום אברהם פרסטר, שהגיש במקום משה גלסנר, שהגיש במקום נועם זיגמן, שהגיש במקום מרדכי לביא וחוזר חלילה... חד גדיא. חד גדיא]. ל'קול חי' לקח בערך 24 שעות לאשר את החשיפה.

כדי שלייבל'ה יוכל ללקק אצבעות בשלישית, הוא שב וחושף כאן שפרישתו של מימרן אינה בהכרח האחרונה בגל הפורשים מ'קול ברמה', ושדרנים וכתבים נוספים עשויים לעזוב אותה...

• ומיוצא 'קול ברמה' אחד למשנהו: מי שיקליד במנוע החיפוש של 'גוגל' את שמו של הסופר האהוב 'חיים ולדר', יגלה אתר חדש שהועלה לאוויר באחרונה. מעיון בתמונות לייבל'ה אמנם לא מצא מתמונותיו של ולדר עם גדולי ישראל, אך מצא שם תיעוד מסקרן עם ראש הממשלה המנוח אריאל שרון. עוד באתר: כל טוריו של ולדר מעיתון 'יתד נאמן', ראיונות מובחרים מתכניותיו ברדיו 'קול חי' ואף תמונות מהרצאות שלו. לייבל'ה הוסיף למועדפים.

http://www.chaimwalder.co.il/

• ועוד מכוכבי 'קול חי': ביום רביעי קיבל לייבל'ה הזמנה של כבוד, לבוא ולהשתתף בהנחת פינה למקווה חדש בהר שמואל. לייבל'ה לא הופתע כשפגש באירוע את תושב המקום מנחם טוקר, שנבחר להנחות את האירוע בהיותו בכיר הטאלנטים המקומיים [ויש הרבה טוענים לכתר]. ההפתעה הגיעה כשטוקר פגש את תושב גבעת זאב הוותיקה והסמוכה, ולא התאפק מלחבק אותו מעדנות ולצבוט לו קלי.





• אפרופו טוקר: עת התקרבה השקיעה, הצטרף לייבל'ה לתפילת מנחה ברוב עם שהתארגנה במקום. כשסיים לייבל'ה 'שמונה-עשרה' והציץ לאחור כנהוג, נאלץ לאזור סבלנות ולהמתין על מקומו. הסיבה: הטוקר השני, ירח, [שהתגלה כצלם וידאו מוכשר השבוע, במסגרת הסיור המתוקשר של פתיחת שנת הלימודים. ל.] האריך בתפילתו, ואילץ את לייבל'ה שלא להסיח את דעתו. לייבל'ה בטוח שירח ביקש עצה טובה מלמעלה, במיוחד בימים קשים של מאבקים מול פלגים ירושלמים שונים. העיקר, לייבל'ה קיבל 'מילה של ירח'.



הפינה המוניציפאלית: לוהט בספרא
• בשעות הצהריים של היום נערכה מסיבת הפתעה לרגל יום הולדתו של סגן ראש ראש העיר ירושלים מטעם ש"ס צביקה - אף ספרדיה לא נשארה בבית - כהן. את המסיבה ארגן עוזרו האישי המסור יוני משריקי בקומה השישית של כיכר ספרא, והשתתפו בה כל המי ומי באחדות מרשימה.





• שבוע עמוס עבר על 'כיכר ספרא' בכל הקשור לפתיחת שנת הלימודים, כולם היו נגד כולם, התראיינו, תקפו ויצרו כותרות. במהלך הסיורים המתוקשרים שקיימה סיעת 'דגל התורה' בגני ילדים בשכונות המעורבות בעיר, היה אחד מחברי מועצת עיריית ירושלים שהצטרף לסיור אשר מידי פעם זרק לחלל האוויר בדיחות וצחק, זאת בניגוד גמור לאווירת האבל שאפפה את המסיירים למראה הגנים המוזנחים. חבר הכנסת מוישה גפני זעם, ודאג להבהיר בקול: "אולי תפסיק לצחוק כבר. זה לא לעניין". נציגי לייבל'ה מעידים שהנזיפה פעלה את פעולתה.

• מספר שעות אחרי פתיחת שנת הלימודים, הגיעו לבניין העירייה הצמד חמד של הפרשנים החרדים, עורך הדין אבי בלום וזקן הפרשנים יעקב ריבלין, והחלו להסתובב בחדרי נציגי הציבור. חלף לו זמן קצר ואל החבורה הצטרף 'בעל הטורים' חיים כהן, מאנשי הגרי"ש אלישיב זצ"ל.








• אפרופו מאבקו של מוישה גפני במשת"פים, לידי לייבל'ה הגיע מידע חסוי, כי מי שתדרך כל העת את אנשי ש"ס ובני תורה כיצד להגיב להתקפות של 'דגל התורה' ואף הכין להם מסרים, היה תושב 'גבעת שאול'. לייבל'ה מוכן לרמוז רק שאותו אחד מלקק את האצבעות בשמחה לנוכח המתקפה החוזרת כנגד 'דגל התורה', ועל הדרך גם ברקת וצביקה כהן יצאו נשכרים.

• המגזין היוקרתי 'עמי' בארה"ב פרסם בשבוע האחרון כתבה מקיפה על פתיחת שנת הלימודים בירושלים. במקום לצרף לכתבה תמונה של כהן, פורסמה תמונה של צוריאל קריספל, מ"מ ראש עיריית אלעד. לייבל'ה משער שבמאגר התמונות של המגזין תויגו השניים כ'ראש עיריית אלעד, צ' מש"ס'.





• ועוד משנת הלימודים בבירה: באותו יום, דיווח 'יתד נאמן' על המשך שביתת ההורים בבית הספר 'בית יעקב - בית ישראל', ואילו ב'המודיע' מיהרו לספר על סיום השביתה. לייבל'ה משער שההורים הליטאים המשיכו לשבות, ואילו החסידים הפסיקו.





• ואפרופו 'יתד נאמן': המבקר הרוחני בעיתון ככל הנראה נרדם השבוע בשמירה, אחרת אין הסבר לתמונה שפורסמה בעמוד הראשון של העיתון ובה רואים את רכב המכת"זית של המשטרה, שנפל כמה מטרים בשל יידוי אבנים. למרבה הצער והכאב, מדובר בתמונה שצולמה בשבת, ולא הופיעה בשאר כלי התקשורת החרדים.





• ומירושלים לבני ברק, שם נכנסים לישורת האחרונה לראת שמחת החתונה לבנו של הראיס חנוך זייברט, שהשבוע ביקר בבתי האדמו"רים, הרבנים והספרדים להזמינם לאירוע הגדול שיתקיים ביום שני הקרוב באולמי 'רויאל' המשודרגים - יד עזרא לשעבר. לייבל'ה מתכוון להפגין נוכחות.

• בעיריית בני ברק גם נערך היום סיום מסכת מגילה בלשכתו של הממלא מקום רובינשטיין, בהשתתפות כל בכירי המקום, ובראשם הבוס האמיתי זייברט. [היה הרינג?]





• וחבר מועצת העיר בני ברק מטעם ערלוי, פרץ אברמוביץ, נצפה אמש בחתונת משפחת קובלסקי באולמי התמר בבני ברק, שם עקב אחר חלוקת הדבש של האדמו"ר - שיישלח לארה"ב לחסידים.



הבירה של שרוליק, הקסקט של איציק והחליפה של מנדי
• אמש, הגיע לייבל'ה כדרכו בקודש יחד עם כמה מחבריו אחרי הים ללגום בירה מהחבית במלון הילטון בתל אביב. להפתעתו צפה לייבל'ה במרפסת בעיתונאי שקוע באייפון. לייבל'ה מוכן רק לרמוז שמדובר בעיתונאי שעדיין לא נעול על עצמו בסוגיית המעברים בין קופות החולים. העיתונאי אמנם זכה לתמונה, אבל גם לדו"ח על סך 250 שקל, לאחר שחנה שלא כחוק. לייבל'ה מנחם תמיד את הקולגה שיסתכל על הצד החיובי, הויתור על חגורה ודיבור בפלאפון.





• יעקב מורגנבסר, המערבב של 'דגל' שגם מגלה כישורי צילום משובחים, התעייף השבוע במהלך סיור והחליט לנוח בגן הילדים על המזרן.






• כמידי יום שישי, גם בערב השבת האחרונה יצא לייבל'ה שמח וטוב לב מביתו, ושם פעמיו אל מחניודה הירושלמי. כבר בכניסה זיהה את יוצא 'בחדרי' וכתב מקור ראשון בהווה מנדי גרוזמן, כשהוא גורר מזוודה קטנה ובידו נרתיק חליפה. גרוזמן היה לחוץ וסיפר בהתנשפות כי הוא מחפש דחוף "איזה פראייר", כי הוא "חייב לעשות קניות ולעוף מפה כבר". למרות שלייבל'ה תמיד אוהב לעזור - פראייר הוא לא. אז גרוזמן המשיך לחפש. ללייבל'ה נודע כי אמנם גרוזמן מצא בסוף מישהו שישמור לו על הדברים, אבל נאלץ לשלם 20 ₪ טבין ותקילין על הבירה של השומר.





• ובאותו שוק, ראה לייבל'ה את נחי וייס, פעם הרב ברלנד והיום הרבנית רגב, שהיה נורא נורא טרוד בשיחת טלפון. לייבלה לא מוותר כל כך מהר, והמשיך לעקוב אחריו עד שמצא אותו יושב על כוס בירה עם הקסקט של איציק הלפרין, והחליפה של גרוזמן.





• רפאל אלבז, עוזרו הבלתי נלאה של יו"ר דגל התורה באלעד אבי שטרן, נצפה 'עובר' על עיתון הבית 'יתד נאמן', ומפזם "הכניסו יפה את הכתבה", למראה סיקור פתיחת שנת הלימודים.





• עוד באלעד: ראש הלשכה של המ"מ של דגל, משה רבר, הגיש השבוע את התוכנית השירים שאהבנו ברדיו קול חי עם הדובר המקומי חיים לוריא. השניים עשו זאת בהצלחה גדולה, ומסתבר שהקשר בין שלומי אמונים לדגל באלעד חזק מתמיד... מי אמר שלא?



פינת המוזיקה: שמחת הכיסאות המיותמים
• ביום חמישי האחרון, התקיים ב"בבנייני האומה" שבירושלים כנס 'ועתה כתבו לכם'. על החלק האומנותי של המעמד הופקד שדר רדיו 'קול חי' והזמר החסידי אלעד כהן, שהנעים בקולו לכבודה של תורה בליווי תזמורתו של דני אבידני, ושימח את אלפי הכיסאות המיותמים ביציעים.





• חמישי בלילה, קרית יערים טלז-סטון: קבוצה של עיתונאים ואנשי עסקים מחכה בציפייה והתרגשות לבואו של האורח החשוב, והאחרון לא איחר מלהגיע. מדובר כמובן בזמר אלי הרצליך שמצא את הנוכחים לבושים בחולצות שעליהן הודפסה חזית עטיפת האלבום החדש והמדובר "חתן דומה למלך". הרצליך המופתע מן המחווה הודה נרגשות לכל הנוכחים, ולאחר מכן התיישבה הקבוצה לסעודה רביעית שכללה הופעת קומזיץ מיוחדת.





• האורגניסט המפורסם יואלי מרקוביץ יצא מהמקווה וחיפש במודעה את הטיסה הכי מוזלת לאומן. לייבל'ה מקווה שגם השנה יואלי ימצא משו.





• הזמר אייל גולן נצפה בתפילה ואמירת 'תיקון הכללי' בציונו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה. לייבל'ה בטוח שגולן זקוק ל'תיקון' אחרי השנה שעבר.

צילום: הבית היהודי – אומן


פינת המזל טוב:
• מנכ"ל מרכז העניינים ומסעדת 'בית ישראל' בבני ברק דבראל שטראובר חגג את שמחת הברית לבנו אמש במרכז האירועים שרתון סיטי טאואר ברמת גן.

• שלומי פולק, העוזר המסור של חבר הכנסת משה גפני, לרגל שמחת הולדת בתו ביום הסיור המתוקשר בגני ירושלים הנמצאים בתת תנאים.

• חבר מועצת העיר רחובות שלמה מונטג מ'דגל התורה' לרגל שמחת הולדת בנו השבוע.

• האם לשומרים תהיה פחות עבודה? חיים רוטר, האיש שארגון השומרים בבני ברק רשום על שמו, התארס אמש בשעה טובה עם שירה עטיה. לייבל'ה תמיד טען שבסאטמר קירבו את הספרדים.





• ברכת מזל טוב לרב יצחק אוסטרליץ מנכ"ל איגוד הסמינרים, שחיתן בת ביום שני השבוע. השמחה התקיימה באולמי גני הדקל בבני-ברק.

• הבחור החשוב מאיר אסחייק, תלמיד ישיבת פוניבז' ונאמן ביתו של הגר"נ קרליץ, התארס ביום רביעי בבאר מרים. הברנז'ה לא פספסה.





• לקראת סיומה של השבת האחרונה, זמר החתונות רולי דיקמן החיש את צעדיו לעבר בית-החולים, וזמן קצר לאחר-מכן נולד לו בשעטו"מ דיקמן ג'וניור. שיהיה במזל טוב!





• החזן המפורסם צודיק גרינוולד יערוך השבת ברית לבנו באולמי באר מרים בבני ברק.

• מנכ"ל פרוג, חיים דיקמן, התברך עם בנו הבכור הנכנס למצוות אצל הגראי"ל שטיינמן. לייבל'ה היה בין המאושרים שקיבלו את ההזמנה המושקעת, כראוי למנכ"ל ומקים בית ספר לעיצוב. לייבל'ה שולח מזל טוב גם לאשת החיל טובי.





• סמנכ"ל 'איחוד הצלה' ראש צוות סניף 'ידידים' בנימין לייזר היימן, לרגל הולדת הבן בשעה טובה.
עירייה רכילות יתד ספרא לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד