כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לחץ על גפני וביטון

מנהלי המוסדות החרדים במתח: הוצג רק תקציב ישיבות מקוצץ

חרף ההתחייבות להכפלת תקציב הישיבות, בספר התקציב שהונח הבוקר בכנסת מופיע רק חלק מתקציב הישיבות והוא קטן מהסכום בממשלת בנט - לפיד, מנהלי המוסדות במתח והם מפעילים לחץ על גפני וביטון שיתעקשו ליישם ההבטחה לקראת קריאה שלישית במליאה | כל הפרטים

מנהלי המוסדות החרדים במתח: הוצג רק תקציב ישיבות מקוצץ
אילוסטרציה. למצולמים ולישיבה אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

גם אחרי פרסום ספר התקציב הבוקר (חמישי) שהונח על שולחן הכנסת לקראת ההצבעה בשבוע הבא בקריאה ראשונה, בעולם הישיבות והכוללים עדיין מתקשים לקבל תשובה ברורה האם תקציבי הבחורים והאברכים יזנקו כפי שהתחייבו הנציגים החרדים.

כזכור, 'בחדרי חרדים, פרסם כי בסיכום אותו הובילו הסיעות החרדיות יחד עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עוד במהלך ימי המו"מ על הקמת הממשלה, סוכם על זינוק בתקציב הישיבות כך שהסכום יעמוד על סכום חודשי של 630 ש"ח לבחור ישיבה ו-1314 ש"ח לאברך.

כבר מאז שאושר התקציב, ביקשו מנהלי המוסדות להבין מהשרים והנציגים החרדים האם ההתחייבות הקואליציונית שולבה בתקציב שאושר, והאם כל הסכום יהיה בבסיס התקציב כפי שהובטח, אך השרים ידעו לומר כי ישנם סיכומים בע"פ ואין אסמכתא ברורה על סכום התקציב.

'בחדרי חרדים', נבר בסעיפי התקציב שהונח הבוקר על שולחן הכנסת, גילה כי לפי המספרים, תקציב הישיבות בסעיף מוסדות תורניים לא עלה, ואף קוצץ מהתקציב הקודם שאושר בימי ממשלת בנט - לפיד, אז הוא עמד על 763,916, בבסיס התקציב היום הוא עומד על 629,134.

בכנסת מסבירים כי הדבר ישתנה לקראת קריאה שנייה ושלישית, אז יגיע שאר התקציב מסעיף הרזרבה, "כולל העלייה המבוטחת", כך לטענתם, כובד האחריות על יו"ר ועדת הכספים משה גפני והשר במשרד החינוך חיים ביטון שממונים בטיפול הנושא.

ישיבות משה גפני בחורי ישיבות תקציב המדינה חיים ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד