י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גרוע יותר מאלוני ושריד: מסע ההסתה של פירון

שר החינוך שנלחם בהחלטה צודקת לחלוטין - רק בגלל שמדובר בבנות חרדיות, פספס הזדמנות לקנות עולמו בשעה אחת • טור

גרוע יותר מאלוני ושריד: מסע ההסתה של פירון

העובדות שאין עליהם מחלוקת:

בלב שכונה חרדית נבנה בית ספר מפואר ובו 18 כיתות תקניות, חצרות משחקים וחדרי ספח ב-2 מפלסים שונים. בית הספר נבנה כחלק מהפרוגרמה של משרד החינוך עבור שכונות המגורים החדשות שיועדו לחרדים.

מאחר ורוב המשתכנים באזור בזמן האכלוס היו זוגות צעירים מאד, לא היה ״עדיין״ צורך אמיתי בבית הספר שנבנה עבורם. ראש העיר דאז, דני וועקנין, העמיד את המבנה לרשות בית ספר אליטיסטי מיוחד ״בית הספר לשפות ותרבויות״ שבו 147 תלמידים. מתוכם רק 144 תלמידים באים מכל שכונות בית שמש למעט השכונות החרדיות! 3 תלמידים מהמושבים מסביב. כולם מובאים בהסעות על חשבון משרד החינוך למרכז השכונות החרדיות.

בבית הספר האליטיסטי כיתות ריקות, תת תפוסה, 18 כיתות תיקניות ל-147 תלמידים. ממוצע של 8 תלמיד לכיתה תיקנית. אמריקה בבית שמש

בסמוך, בית יעקב האזורי ״משכנות דעת״ - בית ספר של 900 תלמידות כ״י. סובל מהתפוצצות אוכלוסין. מרבית הכיתות בקרוונים, אין חצר, אין חדרי ספח, אין! והשנה, עם כניסת המחזור החדש, כבר אין מקום להצבת קרוונים נוספים!

העיריה ״הבעלים״ כפי החלטת בית המשפט מאתמול, מנסה בשיתוף פעולה עם המנהלת למצוא מקום חילופי בבית שמש הוותיקה, משם מגיעים רוב רובם של התלמידים, שם עקב הזדקנות האוכלוסיה, יש כיתות ומבנים ריקים. אבל אין עם מי לדבר. אין שיתוף פעולה. נוח לוועד ההורים ולמנהלת להחזיק במבנה הענק והמפואר, שנבנה עבור דיירי השכונה כדין וכחוק.

העיריה כריבון וכבעלים, לא עושה מה שהיא צריכה וחייבת לעשות. לפנות חד צדדית וללא הידברות את התלמידים האליטיסטים שלא מהאזור והמנהלת החצופה למבנה שהיא תבחר עבורם, סמוך לשכונת מגורי רוב התלמידים.

מחשש המחלוקת והסערה הציבורית הצפויה, בוחר רוה״ע בדרך פשרה, העברת 5 כיתות מתוך 18 לרשות בית הספר השכונתי. כזכור, 13 כיתות חצר וחדרי ספח נשארים ל-147 תלמידים שבאים בהסעות. יש ״היתכנות״ תכנונית ומעשית להפרדה וחלוקת המבנה ל-2 בתי ספר נפרדים. בפועל כניסה נפרדת לכל בית ספר ועל מנת למנוע חיכוכים והפרעות צפויות, בונה העיריה חומת הפרדה מפח.

כשהחינוך בישראל בידי ״יש עתיד״ העובדות לא משנות את האג׳נדה. את התקשורת הכללית זה מגרה. עבורה זה מעדן, עוד 'ניסיון' השתלטות וחטיפה של החרדים ועוד בבית שמש למודת המלחמות.

כבוד שר החינוך חובש הכיפה הרב שי פירון ממפלגת 'יש עתיד' כשל, נכשל ובגדול. בסיפור בית ספר המריבה בבית שמש יכל 'כבודו' להוכיח כי הינו מסוגל להתעלות מהאג׳נדה המפלגתית שעיקריה לנגח, לפגוע ולהכאיב לציבור החרדי רק בהיותו "חרדי״ ולהוכיח מנהיגות ואחריות מיניסטריאלית לכלל ילדי ישראל. במקום זאת, הוא הפך לאחד מגמדי יאיר לפיד, כשאר חברי סיעת 'הגמדים' כפי שהם מכונים במסדרונות בית הנבחרים.

צו המניעה הראשוני של בית משפט השלום נבע כתוצאה מהעתירה-תביעה שהניח לפתחו משרד החינוך כריבון ומדיניותו של משרד החינוך בנידון. מדיניות קובע השר. אי אפשר להסתתר מאחורי שמלה או מקטורן של פקידה או פקיד!

בדיון המרכזי קבע השופט : ״כי אין בסמכות בית משפט השלום סמכות לדון בבקשה כפי שהוגשה, לפיכך הבקשה נמחקת מחוסר סמכות עניינית״. בהקדמה לפסק הדין מציין השופט: ״הבעלות במבנה וזכות השימוש בו נתונות לעירית בית שמש, לפיכך אין למבקשת (המדינה, משרד החינוך) טענות שמקורן בבעלותה במבנה או בנעשה בו״.

השופט סיפק סולם לכבוד השר חובש כיפה וציצית לצאת בכבוד. אבל משרד החינוך הודיע כי בכוונתו להמשיך ולעתור לערכאה המתאימה כבר אמש. זריזות להרע!

לא אטעה באם אומר שבימיה של המנוחה שולמית אלוני כשרת חינוך ויבלח״א יוסי שריד כשר חינוך, זה לא היה קורה. שניהם היו ״הגונים״, ממלכתיים. הם היו ברי פלוגתא רעיוניים. אך לא שונאים. הם חלקו עלינו אך לא ניסו 'לחנך' אותנו. אלוני-שריד לא החליטו בשבילנו-עבורנו מה טוב לנו! וביצעו זאת כמדיניות בפועל ולמעשה. לא היו ימים טובים לחינוך החרדי בישראל, כימיה של שולמית אלוני במשרד החינוך.

הרב שי פירון, אולי בהיותו רב בישראל, חובש כיפה ומתהדר בציצית, לקח לעצמו מטרה - ״לחנך״ את ״הנייטיבס״ [ילידים בעברית תקנית].

'כבודו' מתוקף תפקידו, מחזיק 'מונופול' על האמת האבסולוטית. הוא יודע מה טוב לציבור החרדי, יותר מאשר נציגי הציבור החרדי, רבניו, מנהיגיו והציבור עצמו. כך בפרשת ״לימודי ליבה״, ובעוד הקשרים ודברים הנוגעים לחינוך החרדי של אגו״י וש״ס. הוא לא גזען... הוא ״מחנך״, מכתיב, קובע, משנה סדרי בראשית, ע״פ האג׳נדה האישית והמפלגתית בשני המגזרים, לא מפלה.

שר החינוך מיצב עצמו כבחור טוב. הוא מנסה לעשות מהפכות, שינויים, להטביע את חותמו, לשנות כללים והרגלים של שנים בתחומים שונים של המשרד. הוא הגיע מלא מרץ ורוח נעורים. משרד החינוך בשבילו הוא הפסגה, שיא הקריירה ולא תחנה בדרך, כמו אצל רוב השרים לפניו שקיבלו את המשרד כ'ברירת מחדל' או כקרש קפיצה. כלפי הציבור החרדי הוא ״בחור טוב״ במובן הרע של המילה.

אני רק מתאר לעצמי מה היה קורה בתקשורת ובמשרד החינוך שבידי 'יש עתיד' לו זה היה הפוך. באזור חרדי מתרוקן היו צריכים חלק מבית ספר חרדי, לתלמידים חילונים שמאכלסים את האזור. לא היו מדברים! לא היו מנסים! היו קובעים וזהו. לא חלק מבנה, ״הכל״ ובצדק!

מעניין היכן יש דוגמה, אח ורע, מדן ועד אילת, שנתנו לחרדים זכות שימוש ולו זמנית במבנה ששייך לחינוך הכללי!!!

אין צורך בבדיקה, אין.

הרב שי פירון, שר החינוך. ״יש קונה עולמו בשעה אחת״. פיספסת ובגדול. בימי הסליחות והרחמים הממשמשים ובאים, בבית הכנסת, כשהינך מתבודד עם עצמך ואלוקיך, זכור, יכלת להציל עשוק מיד חוטף, יכלת למנוע 'חילול שם שמים' ברבים, לו היית אומר בפה מלא: משרד החינוך בראשותי לא יעשה עוולה, אפילו כשזה עוולה לבנות בית יעקב חרדיות. לא אתן ידי לגזל מבנה שנבנה עבור ציבור חרדי ומשמש בפועל לציבור שיש לו פתרונות אחרים במקום אחר. לא אשתתף במסע הסתה מאורגן, של מי שאיבדו את השלטון בבחירות דמוקרטיות. חבל. בעת מבחן, נכשלת.
חרדים בית שמש הפרדה מוסד ילדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד