ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

אסד משיב מלחמה; 18 אנשי דאע"ש חוסלו

מנהיגי נאט"ו מתכנסים בבריטניה, לדון במלחמה בארגון המדינה האסלאמית המאיים על שלום המזרח התיכון • דיווחים מסוריה על תקיםה מוצלחת של חיל האוויר של צבא אסד בצפון המדינה, בה נהרסה מפקדת הארגון ו-18 מבכיריו נהרגו • ההרוגים: מוסלמים מרחבי העולם שבאו על מנת להצטרף לדאע"ש, ביניהם אמריקני • לאן זה הולך?

אסד משיב מלחמה; 18 אנשי דאע"ש חוסלו
פלאש90

המאבק העולמי בדאעש נמשך: על רקע ועידת מנהיגי נאט"ו, הנערכת היום (ו') בבריטניה, וצפויה לעסוק בין היתר במלחמה בארגון האסלאמי הקיצוני, גורמים בממשל הסורי מדווחים כי 18 בכירי דאעש נהרגו בתקיפה של חיל האוויר של צבא אסד שהתרחשה ביממה האחרונה.

על פי הדיווחים בסוריה, התקיפה אירעה במעוז של הארגון במזרח המדינה. חלק גדול מההרוגים הם לוחמים שהגיעו מרחבי העולם לסוריה ועירק, על מנת להצטרף לשורות דאעש. לפי הדיווח, בין ההרוגים ישנו גם אזרח אמריקני.

גורמים בארגון סורי לזכויות אדם ציינו כי התקיפה התמקדה בבניין ששימש לפיקוד ולשליטה של דאעש במחוז דיר אזור.

במקביל, המאמצים הבינלאומיים ליצירת קואליציה נגד דאעש נמשכים. בריאיון שהעניק הלילה לרשת CNN, אמר נשיא עיראק, פואד מאסום, כי איום דאעש יכול להיפתר בקלות במידה וארצות הברית תסייע למדינתו ולשכנותיה להילחם באנשי הארגון.

"אני מבקש מארצות הברית שתעזור לעירק במלחמתה בטרוריסטים מאחר והמדינה נמצאת במצב שביר מאוד", אמר מאסום.

טרם כינוס מנהיגי נאט"ו, הצהירו נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון כי יקימו קואליציה נגד ארגון המדינה האסלאמית.

שני המנהיגים ינסו להקים בשולי ועידת נאט"ו קואליציה צבאית ופוליטית שתכלול מדינות שונות, ביניהן גם מדינות מפתח במזרח התיכון, שבכוחן להרוס את תשתיות הארגון בצפון עירק.
דאעש סוריה אסד חיסול טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד