כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
רוחות מלחמה

"אפשרויות רבות" מוכנות אם איראן תבנה פצצה גרעינית

הגנרל העליון של ארה"ב לקונגרס: "הפנטגון פיתח אפשרויות צבאיות רבות המוכנות לנשיא ביידן אם, או כאשר, איראן תתחיל לבנות נשק גרעיני". אנליסטים טוענים שהמשטר נמצא כעת במרחק של חודשים ספורים מייצור פצצה

"אפשרויות רבות" מוכנות אם איראן תבנה פצצה גרעינית
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

מארק מילי, ראש המטות המשולבים בצבא ארה"ב, בקונגרס האמריקני: "איראן מסוגלת לייצר מספיק חומר בקיע לפצצה גרעינית בתוך פחות משבועיים, ובתוך כמה חודשים הם יכולים להחזיק בנשק גרעיני של ממש". עוד אמר: "הפנטגון פיתח אפשרויות צבאיות רבות המוכנות לנשיא ביידן אם או כאשר,איראן  תתחיל לבנות נשק גרעיני".

דבריו של הגנרל מארק מיילי, יו"ר המטות המשולבים, הדגישו את חומרת המצב ביחס לתוכנית הגרעין של איראן, הדוהרת קדימה לאחר שממשל ביידן לא הצליח להחיות את ההסכם מ-2015 עם טהרן שנועד להגביל את התוכנית האיראנית. מאז שהלחץ הדיפלומטי נזנח ברובו בסתיו האחרון, טהראן עשתה צעדים מדהימים במאמציה הגרעיניים. אנליסטים טוענים שהמשטר נמצא כעת במרחק של חודשים ספורים מייצור פצצה, אם יבחר לעשות כך.

"איראן תוכל לייצר חומר בקיע לנשק גרעיני תוך פחות משבועיים וייקח רק עוד כמה חודשים לייצר נשק גרעיני ממשי", אמר הגנרל מילי היום בבוקר. "אבל ארה"ב נותרה מחויבת, כעניין של מדיניות, שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

"אנחנו פיתחנו מספר אפשרויות להנהגה הלאומית שלנו לשקול אם או מתי איראן תחליט אי פעם לפתח נשק גרעיני ממשי", אמר הגנרל מילי. ואכן, פקידים אמריקאים אמרו כי איראן יכולה כעת לייצר מספיק אורניום מועשר לפצצה בתוך כ-12 ימים. יש צורך בהעשרה של כ-90% לייצור נשק גרעיני. פקחי האו"ם דיווחו מוקדם יותר החודש שאורניום מועשר עד 83.7% התגלה באתר הגרעין פורדו התת-קרקעי של איראן .

איראן ארה''ב פנטגון ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד