ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"עד כאן. אני נכנס לאירוע"

צפו: ראש הממשלה נתניהו נשא הצהרה וניסה להרגיע את הצדדים

אחרי שדחה את נסיעתו ללונדון ואחרי שנפגש עם שר הביטחון יואב גלנט, ראה"מ בנימין נתניהו נשא הערב הצהרה מיוחדת בנושא הרפורמה המשפטית וקרא לשני הצדדים להרגיע את הרוחות: "אני עושה את הכול כדי להרגיע את הרוחות. אנשים אחים אנחנו" | ההצהרה המלאה

צפו: ראש הממשלה נתניהו נשא הצהרה וניסה להרגיע את הצדדים
נתניהו בהצהרה לתקשורת צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת לתקשורת. לדבריו: "אפשר להעביר רפורמה שתיתן מענה לשני הצדדים", אמר נתניהו והבהיר כי הוא מעוניין לענות על החשש המרכזי שעולה בצד המתנגד לחקיקה. לדבריו, "יש חשש מפסקת התגברות גורפת. כזו שתיתן לכל רוב קטן בכנסת לפסול החלטות בית משפט - זה לא יקרה. אני מתכוון לעגן בחוק את זכויות הפרט".

לדבריו, "אנחנו רוצים בית משפט מאוזן, שיהיה של העם ויזכה באמונו. זה לא קץ הדמוקרטיה אלא חיזוק הדמוקרטיה. עד היום ידיי היו כבולות. הגענו למצב אבסורדי שאיימו להוציא אותי לנבצרות. זה דבר אבסורדי שלא ייתכן בדמוקרטיה. ולכן הערב אני מודיע - עד כאן. אני נכנס לאירוע".

עוד אמר נתניהו: "יש לנו מדינה אחת ועלינו לעשות הכול כדי להגן עליה מפני איומים מבחוץ ומפני קרע בלתי-ניתן לאיחוי מבפנים. איננו יכולים לאפשר לאף מחלוקת לסכן את העתיד המשותף של כולנו. עלינו לדחות ולגנות הסתה והתלהמות. מתנגדי הרפורמה אינם בוגדים ותומכי הרפורמה אינם פאשיסטים. רוב מוחץ של אזרחי ישראל אוהבים את המדינה שלנו ורוצים לשמר על הדמוקרטיה".

נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט נועדו אחרי ששניהם הצהירו כי ימסרו הצהרות מיוחדות. על פי הערכות, גלנט היה צפוי למסור הצהרה לתקשורת ב-19:30 ולקרוא בה לעצירה מיידית של חקיקת הרפורמה המשפטית לשם פנייה להידברות, כפי שדורשת האופוזיציה. אולם אחרי השיחה עם נתניהו, הודיע גלנט כי לא יישא הצהרה. בתוך כך, שר המשפטים יריב לוין העביר מסר ללשכת נתניהו לפיו אם הרפורמה תיעצר - הוא יתפטר.

ראש הממשלה דרש משר הביטחון ב"שיחה טלפונית מתוחה" להגיע לפגישה לפני שימסור הצהרה לתקשורת. גלנט הגיע הציג לנתניהו מידע לפיו החקיקה עלולה לגרום לפגיעה בכשירות צה"ל. גם הרמטכ"ל, ראש השב"כ ושר הביטחון הציגו לרה"מ נתונים על התסיסה בצבא. על כך אמר ראש הממשלה בהצהרתו: "אין שום הצדקה ומקום לסרבנות. אני עושה את הכול כדי להרגיע את הרוחות. אנשים אחים אנחנו".

מוקדם יותר היום ש"ס ו'דגל התורה' פרסמו הצהרות כתובות לתקשורת שבהן הביעו תמיכה בלתי מסוייגת בכל החלטה שיקבל ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור או להקפיא את החקיקה לשם הידברות וניסיונות להגיע לפשרה.

ב'עוצמה יהודית' בחרו לתקוף את שר הביטחון יואב גלנט ומסרו: "גלנט הוציא את עצמו ממחנה הימין. מדובר בשר שנכנס בקולות של בוחרי הימין, אבל בפועל מנהל מדיניות אחרת. גלנט אחראי לחוסר התגובה בעזה, למדיניות הכלה כלפי הטרור, למעצרים מנהליים כלפי פעילי ימין, והיום מסתבר שהוא גם עומד לצד אלה שעוצרים את פעילות הממשלה ומונעים מהימין לממש את מדיניותו".

שידור חי הצהרה לתקשורת בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד