כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פרצה ל-130 חברות

מעבירים כספים באפליקציה? ייתכן שפרטיכם דלפו

קבוצת האקרים פרצה לשרות רבות של חברות ומדליפה פרטי לקוחות ונתונים פיננסיים | אחת מהן היא אפליקציית התשלומים הפופולרית 'פייבוקס' שמבהירה: "לא נחשפו פרטים"

מעבירים כספים באפליקציה? ייתכן שפרטיכם דלפו
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

קבוצת ההאקרים 'Clop' מצאה פרצת אבטחה המאפשרת לה גישה למערכת הנתונים הפיננסיים של מספר חברות כמו גם מסד נתוני הלקוחות של אותן חברות, ובימים האחרונים היא מפרסמת שורה של פרטים חשאיים הגורמים נזק גדול לאותן חברות. בין החברות שפרטיהן פורסמו היום נמצאת גם חברת פייבוקס המפעילה אפליקציית תשלומים בשם זה.

ביממה האחרונה פירסמה 'Clop' עשרות חברות, ביניהן חברות גדולות כמו אתר הקורסים המקוון Pluralsight, חברת התעופה , Virgin Group ענקית הטואלטיקה האמריקאית 'פרוקטר אנד גמבל', ועוד. סה"כ טוענת 'Clop' כי פרצה ל-130 חברות בעקבות החולשה במערכת ההגנה שלהן, ועד כה פירסמה את פרטיהן של כ-70 קורבנות.

מחברת פייבוקס נמסר "בעקבות חולשה במערכת GoAnyWhere שפורסמה בפברואר, הצליחו גורמים חיצוניים לגשת לחלק מהמידע הארגוני שהועבר באמצעות המערכת. חברת Paybox עושה שימוש במערכת GoAnyWhere להעברת קבצים שיווקיים, טכניים ומנהלתיים בלבד ובשום שלב לא נחשפו פרטים או מידע של משתמשי Paybox".

"כמו כן", מוסיפה החברה, "חשוב לציין כי לאירוע אין השפעה על הפעילות של החברה ושירותי Paybox, בהן הלקוחות עושים שימוש, ממשיכים לעבוד כרגיל. בהתאם לנ"ל משתמשי Paybox אינם נדרשים לבצע פעולה כלשהי בעקבות האירוע ואין צורך לפנות למוקד השירות בנושא".

האקר פייבוקס אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד