י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המחיר עלה ב-18%

"משבר הירקות" שמזעזע את הממלכה

מזג אוויר קר גרם להרס היבול במדינות המייצאות ירקות לבריטניה, מה שגרם לעליית מחירים משמעותית | גם מדינות צפון אפריקה סבלו מאותה תופעה

"משבר הירקות" שמזעזע את הממלכה
סלט חסה עם טונה וביצים קשות צילום: freepik

צירוף של מזג אוויר חורפי במיוחד ועליית מחירים, הנובעת ממשבר האינפלציה הפוגע בבריטניה, גורם למחסור מהותי בירקות טריים שכבר זכה לכינוי "משבר הסלט" של בריטניה כך מדווח עיתון ה'גרדיאן'.

מדד המחירים לצרכן של חודש פברואר האחרון עלה ל10.4%. הסיבה לעליית המדד היא בגלל עליה במחירי מזון טרי, אכילה במסעדות וכן משקאות, דבר המשפיע לרעה על המדד.

מזג האויר הרס את היבול של מדינות אירופה וגרמו לירידה בכמות הירקות שמגיעה לצרכן- מה שמוביל לעליית מחירים דרסטית. בשל כך, מחיר הירקות עלה ב-18% אחוז בחודש פברואר. כך נמסר מהמשרד לסטטיסטיקה לאומית של בריטניה (ONS).

מדינות צפון אפריקה ובכללן ספרד, מרוקו, מצרים ותוניסיה, האחראיות על כ-80% מגידולי ירקות הסלט והן המדינות שמייצאות את הירקות לבריטניה, הושפעו מטמפרטורה קרה שהרסה את הירקות וגם שם נרשמה עליית מחירים.

המחסור הרציני הביא לכך שקמעונאים כמו 'טסקו' ו'אלדי' החלו להגביל רכישות של ירקות או פירות מסוג פטל, ברוקולי, עגבניות, מלפפונים ופלפלים.

ירקות בריטניה אינפלציה גבוהה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד