כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מצעד הנורבגים נמשך

השר מהליכוד התפטר מהכנסת, זה המחליף שלו

השר יואב קיש התפטר במסגרת החוק הנורבגי לטובת הח"כ המיועד ששון גואטה. קיש הוא השר התשיעי מהליכוד שמתפטר במסגרת החוק 

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך יואב קיש מ'הליכוד' התפטר הערב (חמישי) במסגרת החוק הנורבגי לטובת הח"כ המיועד ששון גואטה. ההתפטרות של קיש עליה דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', מגיעה לאחר שהשניים סיכמו זאת ביניהם בתקופה האחרונה.

קיש הוא השר התשיעי מהליכוד שמתפטר במסגרת החוק הנורבגי. הוא מצטרף לשרים מיקי זוהר, עידית סילמן, חיים כץ, עמיחי שיקלי, אופיר אקוניס, אלי כהן, מירי רגב וגלית דיסטל. במקומם נכנסו חברי הכנסת: אריאל קלנר, חוה אתי עטייה, עמית הלוי, צגה מלקו - צגנש, אושר שקלים, קטי שטרית ומשה פסל. 

כעת נותרו עוד שני שרים מבין שרי הליכוד שיכולים לפרוש עד למיצוי החוק הנורבגי. גורמים בליכוד טוענים כי השר שלמה קרעי מתלבט בשלב זה האם להתפטר מהכנסת במסגרת החוק, מה שמעכב את כניסתו של המועמד אביחי בוארון לכנסת.

קרעי טען בפני חברים בליכוד: "הבוחרים שלי רוצים אותי בכנסת". גורמים בליכוד מאשימים: "שלמה מבקש כל ערב קיזוז - במקום להתפטר". הגורמים מוסיפים: "אביחי נתן לשלמה הרבה בפריימריז. הוא קיבל את כל הקולות של הקבוצה שלהם". 

במידה ובסופו של דבר ייכנס בוארון, הבא בתור להיכנס ברשימה יהיה עבד אפיף שמקיים מגעים מול שרים בהם גילה גמליאל ומאי גולן. בליכוד נשמעת טענה כי מאי גולן רואה חשיבות בכניסה של נציג שאינו מהמגזר היהודי לכנסת.

עם זאת יצוין, כי גולן מסרבת בשלב הזה להתפטר מכיוון שאין לה תקנים במסגרת תפקידה כשרה.

יואב קיש החוק הנורבגי התפטרות מהכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד