י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המודיעין הרוסי סייע?

הרוסי נמלט ממעצר בית לפני שהוסגר לארה"ב

המשטרה האיטלקית הגיעה לדירתו של אזרח רוסיה שהיה במעצר בית, וגילתה שהוא לא נמצא. הם מצאו את הדלת סגורה והטלוויזיה דולקת. החוקרים אינם שוללים את מעורבותו של המודיעין הרוסי בבריחתו

הרוסי נמלט ממעצר בית לפני שהוסגר לארה"ב
אזיק אלקטרוני צילום: שב"ס

אזרח רוסי שהואשם בהברחת טכנולוגיה צבאית נמלט ממעצר בית יממה לאחר שבית משפט איטלקי הסכים להסגירו לשלטונות ארה"ב. הרשויות באיטליה מסרו כי ארטם אוס, שנעצר בנמל התעופה במילאנו על פי צו מעצר בינלאומי באוקטובר האחרון, שבר את הצמיד האלקטרוני שהיה עליו בצו בית המשפט, ועזב את ביתו שבמחוז מילאנו.

התביעה האמריקאית האשימה בשנה שעברה את האיש וארבעה אזרחים רוסים נוספים בהעברת טכנולוגיה צבאית שנרכשה מיצרנים אמריקאים לקונים רוסים, שחלקם הגיעו לשדה הקרב באוקראינה.

החוקרים אמרו כי הם השתמשו בחברה גרמנית כדי לשלוח את הטכנולוגיה. אוס הואשם גם בשליחת נפט מוונצואלה לרוסיה תוך הפרת סנקציות ובהונאת בנק.

בית משפט לערעורים במילאנו אמר בהצהרה שהוחלט לאשר את הסגרתו של אוס בגין הברחת נפט, לא בגין הברחת טכנולוגיות צבאיות, תוך ציון חוסר ראיות לגבי טכנולוגיות צבאיות. עורך דינו, יכול היה להגיש ערעור לבית המשפט העליון באיטליה כדי לנסות למנוע את שליחת מרשו אל מעבר לאוקיינוס ​​האטלנטי, אך הדבר כבר לא רלוונטי.

החוקרים האיטלקים חוששים שאוס כבר עזב את המדינה. האיש הוא בנו של אלכסנדר אוס, מושל מחוז קרסנויארסק בסיביר.

כשהגיעה המשטרה האיטלקית לדירתו כדי לבדוק שהוא בבית, הם מצאו את הדלת סגורה והטלוויזיה דולקת. החוקרים אינם שוללים את מעורבותו של המודיעין הרוסי בבריחתו של אוס.

במהלך המשפט, עורכי דינו של האיש הציעו כי מעצרו והסגרתו יהיו חלק מחילופי שבויים, תוך שהם מציינים שארה"ב מעוניינת לשחרר ממוסקבה את פול ווילן, איש עסקים אמריקאי שב-2020 נידון ל-16 שנות מאסר בכלא ברוסיה.

איטליה משטרת איטליה מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב אזיק אלקטרוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד