י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המהפך בשארית: הרב פרידמן הקים רישום נישואין

עוד מעוז נכבש: בעקבות המהפך בשארית ישראל, הקים הגר"צ פרידמן רישום חדש • ומה יעשו חבר הבד"ץ מהפלג הירושלמי?

הגר"צ פרידמן. צילום ארכיון: משה גולדשטיין
הגר"צ פרידמן. צילום ארכיון: משה גולדשטיין

סימני המהפך בכשרות שארית ישראל: הגאון רבי צבי פרידמן רב שכונת אור החיים בבני ברק המזוהה עם הפלג הירושלמי בציבור הליטאי, הקים מערך רישום נישואין חדש בו יהיה ניתן להרשם לנישואין החל מהשבוע הקרוב, וכבר קיבל את האישורים מהרבנות הראשית ומשרד הדתות.

עד כה בד"ץ שארית ישראל היה הגורם הליטאי היחיד שהפעיל מערך רישום נישואין עצמאי במשרדי הכשרות ברחוב שלמה המלך בבני ברק, ועולם הישיבות כולו היה נרשם במשרדי הבד"צ.

הגר"צ פרידמן, ששימש במשך שנים חבר בד"ץ שארית ישראל ופרש לפני מספר שנים, החליט על הקמת מערכת נפרדת בשל המהפך שהתרחש השבוע בכשרות בצירוף חברים שלא על דעת שאר החברים.

הבוקר כבר מפרסם בית דינו של הרב פרידמן בעיתון 'הפלס' הנקרא בד"ץ 'מסורת' מודעה כי מהיום יהיה ניתן להירשם לנישואין במשרדי הבד"ץ ברחוב נחום בבני ברק.

עד למהפך היו חברי הבד"ץ הגר"מ גרוס, הגר"ע אוירבעך, הגר"א דינר והגר"צ וובר. השבוע צורפו גם הרבנים הגאונים רבי אברהם הכהן רובין, רבי ישראל זיכרמן ורבי יחיאל יוסף במברגר.

לא ברור עד כמה השינויים שבוצעו בהוראת גדולי התורה בבני ברק יביאו לקרע, וטרם ברור האם חברי הבד"ץ הותיקים המזוהים עם הפלג הירושלמי ישארו בתפקידם.

והבוקר יתד נאמן בכותרת בעמוד הראשון של העיתון מבשר על הדים רבים לחיזוק מערכת הכשרות למהדרין 'שארית ישראל' וחברות וקהילות רבות פנו להצטרף לכשרות לקראת שנת השמיטה הפועלת בהכוונת הגראי"ל שטיינמן.
בדץ רישום נישואין שארית ישראל צבי פרידמן המהפך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד