י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המגיש נדהם

בכיר השב"כ מציג תסריט: נתניהו עשוי להיעצר

"אני משוכנע לחלוטין שהיועץ משפטי של השב"כ יגיד לראש השב"כ אתה צריך להיות נאמן לחוק ולעצור את ראש הממשלה". כך אומר בכיר השב"כ לשעבר דביר קריב שלא מאמין בעצמו שנגיע לתרחיש שכזה

בכיר השב"כ מציג תסריט: נתניהו עשוי להיעצר
ראש הממשלה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דביר קריב, לשעבר בכיר בשב"כ התראיין לאיתמר פליישמן ועו"ד גיא בוסי ברדיו 'גלי ישראל' ואמר: "אם הרפורמה תעבור כלשונה במלואה, ותגיע לבית המשפט שיפסול אותה, וראש הממשלה יגיד שהוא לא מקבל את הפסילה, אני משוכנע לחלוטין שהיועץ משפטי של השב"כ יגיד לראש השב"כ אתה צריך להיות נאמן לחוק ולעצור את ראש הממשלה".
אולם לדבריו, "אבל זה תרחיש אפוקליפטי שלא יקרה. דווקא מכיוון שנתניהו יודע שזה מה שיקרה. הוא לא יגיע למצב הזה, נתניהו לא רוצה להרוס את הדמוקרטיה".
דביר קריב. (צילום מסך מתוך כאן 11)
המגיש פליישמן תהה "לפי איזה חוק? אני זוכר שהשב"כ לפי החוק כפוף לראש הממשלה".
בכיר השב"כ לשעבר קריב הסביר כי "בייעוד של השב"כ הישראלי הוא אמון על שמירת הדמוקרטיה הישראלית".
פליישמן השיב באותו מטבע בשאלה רטורית: "אז יכול להיות תרחיש ששופטי בית המשפט העליון ייעצרו ע"י שב"כ כי הוא יחשוב שהם אלו שפוגעים בדמוקרטיה?".
בהמשך אמר בכיר השב"כ לשעבר: "מה שגורם לרוצח אידיאולוגי לרצוח זה רוח גבית מהמחנה שלו. זה עלול חלילה לקרות כעת ממחנה המוחים. יכול לקרות מצב שמפגין קיצוני שמטפטפים לו כל הזמן 'הלכה המדינה הלכה המדינה' ואמרו לו 'מרי אזרחי' זה עלול להגיע למצב שמישהו בשוליים מהמוחים יבצע אלימות אידיאולוגית בישראל".
שב"כ בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית דביר קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד