כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ירושלים: ברקת שלל את סמכויותיו של אריה קינג

הקואליציה העירונית בסכנה? ברקת שלל את תפקידיו של אריה קינג, לאחר שהאחרון הגיש עתירה נגד העירייה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הודיע לחבר מועצת העיר אריה קינג כי הוא נאלץ לשלול את כל סמכויותיו ותפקידיו בקואליציה העירונית, זאת עקב עתירה שהגיש כנגד העירייה בעודו חבר קואליציה.

ברקת ציין במכתבו כי "חבר קואליציה אינו יכול 'לאחוז במקל בשני קצותיו' – הן להיות חלק מהקואליציה המתווה את מדיניות העירייה ופעילותה והן לתקוף את העירייה בעתירות לבתי משפט". יצויין כי לצעד זה אין קשר למהות הנושא בגינו עתר קינג כנגד העירייה, אלא רק לדרך בה בחר לפעול, דרך המנוגדת להסכם הקואליציוני עליו חתם ולעקרונות הבסיסיים עליה מושתתת עבודה קואליציונית.

באשר לנושא העתירה, יצויין כי תכנון השכונות במזרח העיר על ידי העירייה הוא ביטוי מובהק של הריבונות הישראלית על כל חלקי העיר וחיזוק אחדותה של ירושלים. בהיעדר תכנון של עיריית ירושלים, עלולה להיווצר מציאות קשה ומסוכנת של אישור תכניות נקודתיות בהוראת בית משפט וזאת ללא ראיה מערכתית ומתן התייחסות למכלול השיקולים הנוגעים לשכונה ובניית מוסדות הציבור החסרים במזרח העיר. החלופה לתכנון מוסדר היא בנייה בלתי חוקית של אלפי יחידות דיור והשתלטות על שטחים נרחבים תוך פגיעה בסביבה ובריבונות הישראלית על ירושלים המאוחדת.

יובהר כי חבר סיעתו של קינג, חבר מועצת העיר שמואל שקדי, ימשיך להחזיק בכל סמכויותיו ללא שינוי.

אריה קינג הגיב: "אבקש להבהיר: דווקא ראש העיר הוא מי שפעל בניגוד להסכם הקואליציוני והפר אותו עמנו, החל מהיום הראשון הפר ברקת את ההסכם עמנו.

"במקרה שבנדון, ישנה החלטת מועצה (שמחייבת את כולם, כולל ראש העיר!) שלא לדון בתכניתו המסוכנת של האדריכל סינאן עבד אל קאדר. ראש העיר החליט לשים פס על מונצת העיר ועל הנהלת העירייה. העתירה שהגשתי באה להגן על מעמדה של הנהלת העירייה ומעמדו של שלטון החוק. אם היה רוצה ברקת, היה מביא לאישור מועצת העיר הצעת החלטה שמבטלת את ההחלטה הקודמת ומשלא עשה כן, זה הוא שמתנהל בניגוד להסכם הקואליציוני ובניגוד לעקרונות הבסיסיים של אחריות הדדית לפעולות הנהלת העירייה.

"אומנם הוא לא פיטר אותי מהקואליציה, אבל אם הוא לא ישיב לי את סמכויותיי בתוך מספר ימים, סיעת ירושלים מאוחדת תפרוש מהקואליציה ותפעל מהאופוזיציה למען תושבי העיר".




ברקת עתירה שקדי קינג סמכויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד