י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בהנחייתו של ביידן

ארה"ב תקפה מטרות איראניות בסוריה כנקמה על תקיפת מל"ט

ארה"ב טוענת כי תקיפות אוויריות מצידה פגעו במטרות סוריה. הפנטגון מסר כי תקיפות אוויריות בוצעו כנקמה על תקיפת מל"ט על בסיס של הקואליציה בראשות ארה"ב בו נהרג קבלן אמריקאי ואחד נוסף נפצע. כמו כן נפצעו חמישה חיילים אמריקאים

ארה"ב תקפה מטרות איראניות בסוריה כנקמה על תקיפת מל"ט
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

צבא ארצות הברית הודיע ​​כי ביצע תקיפות אוויריות רבות במזרח סוריה נגד ארגוני טרור הקשורים לאיראן. צבא ארה"ב הודיע כי התקיפות הגיעו כנקמה על מתקפת מל"ט קטלנית מצד ארגוני טרור איראנים, בהן נהרג קבלן אמריקאי ונפצע אחד נוסף. כמו כן חמישה חיילים אמריקאים נפצעו.

ההתקפות האמריקניות ביום חמישי בלילה היו בנקמה על תקיפה נגד בסיס של כוחות קואליציה בראשות ארה"ב ליד בצפון מזרח סוריה בערך בשעה 01:38 אתמול, כך מסר הפנטגון בהצהרה.

שניים מהחיילים האמריקנים הפצועים טופלו בבסיס בסוריה, שלושה חיילים אמריקאים פצועים נוספים והקבלן האמריקני פונו למתקן רפואי קואליציוני בעיראק, כך מסר משרד ההגנה האמריקני.

המודיעין האמריקני הודיע שמקורו של המל"ט שתקף אותם מאיראן, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר שהתקיפות של ארה"ב כנקמה, כוונו נגד קבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה האסלאמית של איראן במזרח סוריה.

"התקיפות האוויריות בוצעו בתגובה למתקפה, וכן סדרה של התקפות לאחרונה נגד כוחות הקואליציה בסוריה על ידי קבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה", אמר אוסטין בהצהרה.

אוסטין אמר שהוא אישר את מתקפות הנקמה בהנחייתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. "כפי שהנשיא ביידן הבהיר, אנחנו ננקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על עמנו ותמיד נגיב בזמן ובמקום שנבחר", אמר אוסטין.

סרטונים ברשתות החברתיות הראו פיצוצים בדיר א-זור בסוריה, מחוז אסטרטגי הגובל בגבול עיראק ומכיל שדות נפט, קבוצות מיליציות הנתמכות על ידי איראן וכוחות סוריים שולטים באזור, המקום גם חטף התקפות אוויריות של ישראל בחודשים האחרונים שכוונו לכאורה, בשל היותם נתיבי אספקה ​​איראניים.

ארה"ב תקיפה בסוריה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד