כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

40 שנה להקמת הימ״מ: "כוח המגן הלאומי"

ראש הממשלה, נשיא המדינה והשר לביטחון פנים נשאו דברים בכנס לציון 40 שנה להקמת הימ"מ

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה

משנת 1974 ועד היום, לוחמי הימ״מ הם חוד החנית של הלחימה בטרור וההשתלטות במדינת ישראל. בטקס מיוחד שנערך אתמול (ה) בבנייני האומה, ציינה יחידת הדגל של משטרת ישראל ומשמר הגבול 40 שנה להיווסדה.

בטקס המרגש השתתפו: נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ׳, מפכ״ל המשטרה רנ״צ יוחנן דנינו, מפקד משמר הגבול ניצב עמוס יעקב, מפקדי ולוחמי היחידה לדורותיה ומכובדים נוספים.

נשיא המדינה שיבח את היחידה וציין: ״אירוע ארבעים שנה להקמת הימ״מ, מהווה הזדמנות להביע את הערכתנו ולומר תודה ללוחמי היחידה, שנמצאים יום יום בכוננות תמידית כדי שאנחנו נוכל לישון בשקט״.

ראש הממשלה אמר בנאומו: ״הימ״מ היא יחידה נפלאה אשר הוכיחה לא אחת שיש לעם ישראל על מי לסמוך. אתם לוחמים הפועלים מתוך תחושת שליחות. במשך 40 שנה לוחמי הימ״מ מגנים על אזרחי ישראל. יחידת עילית מהטובות בעולם שהיא מעמודי התווך של ביטחון ישראל. לוחמי הימ״מ אמנם פועלים בצל אך מביאים הרבה אור לאזרחי ישראל״. בסיום נאומו הודה ראש הממשלה ללוחמי היחידה בשם כל אזרחי ישראל.

בהמשך אמר השר לביטחון פנים: ״עם השנים מיצבה עצמה היחידה כאחד הגופים החכמים, היעילים והיצירתיים ביותר בתחום הלחימה בטרור. כל זאת נעשה בצניעות, בענווה ובדרך אשר ממלאת אותי כמי שמכיר היטב את היחידה ואנשיה. אין יחידה טובה ואיכותית כימ״מ בכל הקשור ללוחמה בטרור״.

מפכ״ל המשטרה שיבח את לוחמי היחידה ואמר: ״הימ״מ הייתה ונותרה יחידה מרכזית בשמירת החוסן הלאומי של מדינת ישראל. לוחמיה היו ונותרו דוגמא ומופת לאיכות, אומץ לב, נחישות ולחתירה למגע. יחידה חזקה ואיכותית המלוכדת בשליחות לאומית וחברתית. בין מגוון המשימות המוטלות לפתחה של משטרת ישראל, הימ״מ נושאת חלק מרכזי וחשוב״.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, אמר בנאומו: ״אנשי הימ״מ בחרו לשים את ביטחון המדינה בראש מעיניהם. לוחמים בכל רמח אבריכם אשר משיגים כל אויב. הימ״מ התאימה עצמה לצרכי השעה ולאתגרים הביטחוניים הרבים. אני גאה להיות מפקד משמר הגבול ולדעת שיש לי יחידה כמו הימ״מ״.

מפקד הימ״מ תנ״צ ש׳, אשר מפקד על היחידה מזה כשנתיים, אמר בפתיחת הטקס: ״השירות בימ״מ הוא מסע ארוך קשה ומאתגר. נפלה בחלקנו הזכות להיות כוח המגן הלאומי. כוח העומד איתן וחזק במשמרת נצח על פיקדון לאומי יקר״.
יממ ראש ממשלה כוח ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד